Bora, VeyselTaş, Ali2025-01-212025-01-2120172146-28792717-6231https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/273949https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/27579/290379https://hdl.handle.net/20.500.12587/19471Bu çalışma, kız çocuklarının ortaöğretime gönderilmeme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu; Urfa İl merkezi ile ilçelerine bağlı köylerdekızlarını ortaöğretime göndermeyen 46 veli oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmışgörüşme tekniği ve ses kayıt cihazı kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyleçözümlenmiştir. Kız çocuklarının ortaöğretime gönderilmemesinde; ailelerin ekonomikdurumlarının, okullarda uygulanan karma eğitimin, kılık kıyafet uygulamasının vekız çocuklarına biçilmiş toplumsal rollerin etkili olduğu bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrtaöğretimKız ÇocuklarıFırsat EşitliğiKIZ ÇOCUKLARININ ORTAÖĞRETİME GÖNDERİLMEME NEDENLERİArticle71-89106290379