Bilican, KaderŞenler, BurcuAydeniz, Mehmet2025-01-212025-01-2120232822-56002822-5597https://doi.org/10.52597/buje.1286558https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1218318https://hdl.handle.net/20.500.12587/21502Bu çalışmanın amacı, ortaokullar için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından önerilen fen bilimleri ders kitaplarında yer alan fen etkinlikleri ile özel yetenekli öğrenciler için fen bilimleri destek eğitim odası etkinlikler kitabındaki etkinlikleri “veri işleme” becerisi açısından incelemektedir. Nitel araştırma ile yürütülen bu çalışmada doküman incelemesi yapılmıştır. 32 etkinlik ders kitaplarından, 15 etkinlik destek eğitim odası etkinlikler kitabından olmak üzere toplam 47 etkinlik belirlenen kategoriler doğrultusunda kodlanmıştır. Bulgulara göre veri işleme becerilerinden “veri toplama becerisi” etkinliklerde en çok vurgulanan beceri olmakla beraber, verilere dayalı grafik çizme ve yorumlama, tablodaki ilişkileri belirleme ve yorumlama gibi beceriler sınırlı sayıda etkinliklerde yer bulmuştur. Öte yandan, etkinliklerde değişkenleri değiştirerek bir grafiği/modeli yeniden oluşturma ile verilerin sunulurken etik ilkeleri göze alma becerilerine ise hiç yer verilmemiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıMantar BilimiMatematikBeşeri BilimlerMantıkFen Bilimleri Etkinliklerinin Veri İşleme Becerileri Açısından İncelenmesiArticle40-2215717110.52597/buje.12865581218318