İbas, Satı AygülSönmez, Melike Tural2025-01-212025-01-2120242148-2896https://doi.org/10.18009/jcer.1514066https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1275032https://hdl.handle.net/20.500.12587/21857Bu araştırmanın amacı ortaokul matematik ders kitaplarındaki (OMDK) içeriklerin sanatla ilişkilendirilmesinin incelenmesidir. Bu araştırmada doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Dokümanlardan OMDK matematik-sanat ilişkilendirmesi tespit edilen bölümün sınıf düzeyi, ilgili öğrenme ve alt öğrenme alanı, kazanım numarası ve ilişkilendirilen sanat dalı (resim, heykel, mimari, müzik, edebiyat, tiyatro, sinema) incelenmiştir. Ayrıca matematik-sanat ilişkilendirmesinin içeriği belirlenen kriterlere göre değerlendirilerek yorumlanmıştır. Bulgular betimsel analize tabi tutularak tablolar ve kitaplardan alınan örnek içeriklerle sunulmuştur. Yapılan incelemede OMDK kapsamında tespit edilen 57 matematik-sanat ilişkilendirme içeriğinin tüm sınıf düzeylerinde en fazla resim, en az ise sinema dalında olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda öğretim programı ve ders kitabı yazarlarına, öğretmenlere ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrtaokul Matematik Ders Kitaplarındaki Matematik ve Sanat İlişkilendirmesinin İncelenmesiArticle122468971710.18009/jcer.15140661275032