Eti, Gülnur İçliÇopur, Mehmet Erol2021-01-142021-01-142008ETİ G. İ,ÇOPUR M. E (2008). Pazarlama İletişiminde Renklerin Rolü. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 22 - 33.1305-77662587-2451https://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RNMk16UTAhttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13826İletişim bilginin karşılıklı olarak transferi şeklinde tanımlanabilir ve sözlü ve sözsüz iletişim olarak ikiye ayrılır. Bilgiyi taraflar arasında transfer ederken bazen sadece kelimeler yeterli olurken bazen de görsel unsurlara ihtiyaç duyulur. Pazarlama iletişimine baktığımızda görsel unsurlardan özellikle rengin etkisi vardır. Renkler; dikkat çekmede, tüketicinin algılamasında önemlidir ve bu makalede bu konu incelenmektedir.Communication will be explained as receving and transfering information and divided into two subbranches: verbal and non-verbal communication. While transfering and receiving information among sides sometimes words are enough sometimes we need to receive visual components in addition to the words. When we look at the marketing communication point of view; it’s seen that visual components especially colours are effective. In marketing communication process; colours are very important as they attract the attention and perception of the consumers. In the article this subject is analyzed.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPazarlama İletişiminde Renklerin RolüThe Role of Colors in Marketing CommunicationArticle101223383634