Karaşahin, AbdulsametSarı, Uğur2025-01-212025-01-2120222148-2160https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1116036https://hdl.handle.net/20.500.12587/22050Hal değişimi konusu öğrencilerin kavramsal olarak anlamakta zorlandığı ve öğrenmede güçlükler yaşadığı konulardan birisidir. Bu çalışmada ortaokul sekizinci sınıf hal değişimi konusu kazanımlarına yönelik olarak, okulda ve evde kolaylıkla yapılabilecek bir Arduino deneyi tasarlanmıştır. Ayrıca deney simülasyon ile desteklenerek atomik boyutta somutlaştırma ve gerçek deney ile sanal deneyi birlikte kullanma imkânı sunulmuştur. Deneyde saf su ve etil alkolün ısıtılması sürecinde hal değişim olayı gözlemlenirken sıcaklık sensörü yardımıyla sıcaklık-zaman verileri toplanmıştır. Bu verilerden, maddeler için sıcaklık-zaman grafikleri oluşturulmuş ve hal değişimi olayı hem gözlem hem de grafikler üzerinden incelenmiştir. Deneyde elde edilen sıcaklık-zaman grafiklerinin beklenen karakteristikte olduğu belirlenmiştir. Deney için kullanılan donanım ve yazılım, hal değişimi olayını incelemek için yeterlidir. Bu nedenle bir laboratuvar ve öğretme- öğrenme bağlamına uyarlanabilir. Sunulan deneyin fen bilimleri dersinde Arduino araçlarının kullanımına yönelik öğretmenlere rehber olabileceği, öğrencilerin ise deney ile hal değişimine yönelik somut deneyimler yaşayarak veriler toplayıp, bu verilerden hareketle grafik çizimlerini gerçekleştirebilecekleri bir ortam oluşturulmuştur. Anahtar Kelimeletrinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgisayar BilimleriYazılım MühendisliğiFizikUygulamalıKimyaUygulamalıKimyaOrganikFizikokimyaBilgisayar BilimleriTeori ve MetotlarMaddenin Hal Değişimini İncelemek İçin Arduino DeneyiArticle1012082261116036