Duman, Serap Nur2025-01-212025-01-2120202146-28792717-6231https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1202881https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/56190/735991https://hdl.handle.net/20.500.12587/19582Erasmus programlarına katılan öğretmen adaylarının deneyimlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada, olgubilim deseninden yararlanılmıştır. Olgubilim deseni çerçevesinde, araştırılan olguya yönelik deneyim sahibi kişilere ulaşmak için ölçüt örneklem modelinden yararlanılmıştır. Ölçüt örneklem modeli ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında öğrenim gören, 2018 ya da 2019 yılında Erasmus programından yararlanan 10 öğretmen adayı çalışmaya dahil edilmiştir. Veri toplama sürecinde araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formundan yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmeler yüz yüze ve bireysel olarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular şekiller ve alıntılarla desteklenerek sunulmuştur. Bulgulara dayalı olarak; öğretmen adaylarının Erasmus programına yönelik görüşleri beş tema ve temalara bağlı kodlar altında sunulmuştur. Ortaya çıkan temalar; başvuru süreci, eğitim öğretim süreci, eğitim öğretim süreçlerinin ülkemizle karşılaştırılması, programın öğretmen adaylarına katkısı ve programın geliştirilmesine yönelik öneriler şeklinde belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessErasmus programıBologna süreciÖğretmen adayıERASMUS PROGRAMINA KATILAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ DENEYİMLERİArticle12-239256735991