Kartal, CihatGökdeniz, İsmailOrhan, Mine2025-01-212025-01-2120172146-28792717-6231https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/335538https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/30549/319428https://hdl.handle.net/20.500.12587/19475Abell Modeli, üç boyut çerçevesinde iş tanımı yapmak için kullanılmaktadır. Abell, farklı seviyelerde yapılan iş tanımlarının farklı anlamlar taşıdığını söylemektedir. Bu seviyelerden biri de program seviyesidir. Program seviyesinde iş tanımı, konumlandırma ve pazar bölümlendirme kararlarına yardımcı olmaktadır. Bu çalışmada iş tanımı program seviyesinde ele alınarak üç boyutun göreli önemleri başka bir ifade ile boyutların öncelikleri belirlenmiştir. Boyutların göreli önemleri sırasıyla; pazarlama karması alternatifleri, müşteri ihtiyaçları ve müşteri segmentleri olarak bulunmuştur. Bununla birlikte çalışmada Abell Modeli temel alınarak bir işletmenin konumunun belirlenmesi Analitik Hiyerarşi Proses (AHP) yöntemiyle yapılmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAbell ModeliKonumlandırmaAnalitik Hiyerarşi ProsesABELL MODELİ’NİN ANALİTİK HİYERARŞİ PROSES YÖNTEMİ İLE ANALİZİArticle72-131148319428