Yıldız, SeyfiŞimşek, Murat2021-01-162021-01-162019https://hdl.handle.net/20.500.12587/15274ÖZ ŞİMŞEK, Murat,"Gelişen Bilgi Teknolojisinde Elektronik Pazarlamanın Tüketicilerin İnternetten SatınAlma Davranışları Üzerine Etkisi: Kırıkkale Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Gelişen bilgi teknolojisi sayesinde son zamanlarda yaşanan değişimler ve gelişimler, internet ortamının kullanımının artmasına ve bu bağlamda elektronik pazarlamanın da hızlı bir şekilde gelişmesine neden olmuştur. Bu durumun sonucu olarak pazarlama karmasının işletmeler açısından önemi gün geçtikçe artmaktadır. Değişen bu şartlar da tüketicilerin satın alma alışkanlıklarında da değişimler meydana gelmiştir. Bu değişimleri işletmeler iyi analiz etmeli ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına yönelik elektronik pazarlama alanında gelişim göstermelidirler. Ayrıca rekabet edebilmeleri için gelişen teknolojileri takip etmeli ve gerekli bilgileri analiz edip tüketicilerin satın alma davranışlarına hangi elektronik pazarlama faaliyetlerinin daha fazla etki ettiğini araştırmaları gerekmektedirler. Çalışmam da gelişen bilgi teknolojisi ile beraber tüketicilerin internet üzerinden satın alma davranışlarına yönelik bir anket uygulamasına yer vereceğim. Bu anket uygulamasın da Kırıkkale Üniversitesi öğrencilerinin internetten satın alma davranışlarını nelerin etkilediğini araştırıp, bu bağlamda çalışmamı tamamlayacağım. Anahtar Kelimeler: Bilgi Teknolojileri, Elektronik Pazarlama, Pazarlama Karması, İnternet Üzerinden Satın Alma Davranışları.ABSTRACT ŞİMŞEK, Murat, "TheImpact of Developing Information Technologyand Electronic Marketing on Consumer Behavior on the Internet: A Research on Kırıkkale UniversityStudents", Master Thesis, Kırıkkale, 2019. Thankstothedevelopinginformationtechnology, recentchangesanddevelopmentshaveledto an increase in theuse of the internet environmentandtherapiddevelopment of electronic marketing in thiscontext. As a result of thissituation, theimportance of marketing mix forbusinesses is increasingdaybyday. Thesechangingconditionshavealsochangedthebuyinghabits of consumers. Businessesshouldanalyzethesechangeswellanddevelop in thefield of electronic marketing tomeetthewishesandneeds of consumers. Theyalsoneedtofollowemergingtechnologiestocompeteandanalyzethenecessaryinformationandinvestigatewhichelectronic marketing activitieshave a greaterimpact on consumers' buyingbehavior. Inmywork, alongwiththedevelopinginformationtechnology, I willinclude a surveyapplication on thebuyingbehavior of consumersoverthe internet. I willinvestigatewhatinfluencesthepurchasingbehavior of Kırıkkale Universitystudents on the Internet andcompletemystudy in thiscontext. Keywords:Information Technology, Electronic Marketing, Marketing Mix, Purchasing Behaviors over the Internet.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeBusiness AdministrationGelişen bilgi teknolojisinde elektronik pazarlamanın tüketicilerin internetten satın alma davranışları üzerine etkisi: Kırıkkale Üniversitesi öğrencilerine yönelik bir araştırmaThe impact of developing information technology and electronicmarketing on consumer behavior on the internet: A Research on Kirikkale University students'Master Thesis1112572148