Toptaş, Veli2020-06-252020-06-252012Toptaş, V. (2012). Elementary school teachers’ opinions on instructional methods used in mathematics classes. Eğitim ve Bilim, 37(166), 116 - 128.1300-13371300-1337https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNMk16Z3hNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/701Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanmasında yapılandırılmamış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmaya 34 sınıf öğretmeni katılmıştır. Çalışmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Katılımcıların matematik dersinde en çok kullandıkları yöntemler sırayla, “soru-cevap”, “problem çözme” ve “düz anlatım”dır. Matematik dersinde kullanılan yöntemlerin seçiminde, yöntemin, “kalıcı öğrenmeyi sağlama” yönü en çok aranan özellik olmuştur.The aim of this research study w as to determine the perspectives of elementary school teachers on the instructional methods used in Mathematics classes. Open-ended interviews were utilized to collect the data. Content analysis was used to analyze the data. Participants were thirty-four elementary school teachers working in public schools in an inner city in Turkey. Results showed that “Question-Answer“, “Problem Solving“, “Direct Instruction“ are the most commonly used methods in Mathematics classes by the participants. When selecting a teaching method to use, the participants look for “ enabling permanent learning“ the most.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim, Eğitim AraştırmalarıElementary school teachers’ opinions on instructional methods used in mathematics classesSınıf öğretmenlerinin matematik dersinde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin görüşleriArticle371661161282-s2.0-84892912880Q3136381WOS:000310673400010Q3