Sayan, Yunus EmreTosun, Cemal2025-01-212025-01-2120212148-4899https://doi.org/10.17859/pauifd.1024000https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1191867https://hdl.handle.net/20.500.12587/21616Ölüm konusu yetişkinlerin anlamakta ve çocuklara anlatmakta zorlandıkları noktaların başında gelmektedir. Bu zorluğa rağmen çocuklar, ölüm hakkında sorular sorarak bilgi sahip olmak istemekte ve ölüm olgusunu anlamlandırmaya çalışmaktadırlar. Söz konusu durumdan hareketle bu çalışmanın amacı; DKAB derslerinde ölüm konusunun anlatılmasının bir ihtiyaç / gereklilik olup olmadığını DKAB öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde ele almaktır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş 21 DKAB öğretmeninin görüşlerini ortaya koymak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formundan elde eldilen veriler analiz edilmiş, DKAB öğretmenlerinin hemen hepsi ölüm konusunun DKAB dersinde anlatılmasının bir ihtiyaç olduğunu belirtmişlerdir. Yapılan analizler sonucunda bu ihtiyaçları 3 temel tema altında toplamak mümkündür. DKAB öğretmenlerine göre ölüm konusunun anlatılması, psikolojik, sosyolojik ve dinî bir ihtiyaçtır. DKAB derslerinde doğru bir pedagojik zeminde yapılacak ölüm hakkında bilgilendirme (Ölüm Eğitimi) öğrencilerin psikolojik, sosyolojik ve dinî ihtiyaçlarını karşılamaya olumlu bir katkı sağlayacak, ölüm kaygısını ve korkusunu azaltmaya da imkan tanıyacaktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal ÇalışmaEğitimEğitim AraştırmalarıSağlık Bilimleri ve HizmetleriÇOCUKLARA ÖLÜM KONUSUNUN ANLATILMASI İHTİYACINA DAİR DKAB ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİArticle821261128910.17859/pauifd.10240001191867