Duman, Serap NurÖnger, Seda2025-01-212025-01-2120242146-28792717-6231https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3932440https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/86430/1484558https://hdl.handle.net/20.500.12587/19725Bu araştırmada sosyal bilgiler eğitiminde, lisansüstü eğitim gören öğrencilerin akademik okuryazarlık hakkında görüşlerinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma deseninde planlanmış bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu sosyal bilgiler eğitimi alanında lisansüstü eğitim gören 12 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubu belirlenirken ölçüt örneklem kullanılmıştır. Nitel araştırmanın doğasına uygun olarak bu araştırmanın verilerinin toplanmasında görüşmelerden yararlanılmıştır. Görüşmelerin analizinde içerik analizi kullanılmış ve MAXQDA veri analiz programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim gören öğrenciler lisansüstü eğitim yapma nedenlerinin mesleki gelişimlerine destek olmak, kendilerini geliştirmek olarak ifade etmişlerdir. Öğrenciler akademik okuryazarlığı bilimsel metinleri anlayabilme ve yorumlayabilme olarak açıklamışlardır. Öte yandan lisansüstü eğitimin akademik okuryazarlığa en büyük katkısının düşünme becerilerini geliştirme noktasında olmuştur. Lisansüstü eğitim alan öğrencilere göre, lisansüstü eğitim sürecinde en sık karşılaşılan durum dil sorunudur. Diğer yandan, öğrencilerin teorik bilgileri paylaşma ve uygulama noktasındaki eksiklikler diğer sorunlardan birkaçıdır. Son olarak, lisansüstü eğitim sürecinde teknolojik araçlardan yararlanılması ve maddi desteklerin olması bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen sözü edilen sonuçlar doğrultusunda, öğrencilerin lisansüstü eğitim süreçlerinde akademik okuryazarlık konusunda farkındalıklarını artırmaya yönelik ders dışı etkinlikler yapılabilir.In this study, it is aimed to reveal the views of postgraduate students in social studies education about academic literacy. This research is a case study planned in qualitative research design. The study group of the research consisted of 12 postgraduate students in the field of social studies education. Criterion sampling was used to determine the study group. Given the nature of qualitative research, interviews were used to collect the data for this study. Content analysis was used to analyze the interviews and MAXQDA data analysis software was used. According to the findings of the study, students studying in the field of social studies education stated that the reasons for doing postgraduate education were to support their professional development and to improve themselves. Students explained academic literacy as being able to understand and interpret scientific texts. On the other hand, the biggest contribution of postgraduate education to academic literacy was to improve thinking skills. According to postgraduate students, the most common problem encountered during postgraduate education is the language problem. In other respects, students' lack of sharing and applying theoretical knowledge are some of the other problems. Finally, it was found that technological tools should be used in the postgraduate education process and financial support should be available. In line with the mentioned results obtained in the research, extracurricular activities can be carried out to increase students' awareness of academic literacy in postgraduate education processes.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAkademik OkuryazarlıkSosyal Bilgiler EğitimiNitel AraştırmaAcademic LiteracySocial Studies EducationQualitative ResearchEducational PsychologySOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE LİSANSÜSTÜ EĞİTİME DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK OKURYAZARLIĞINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİAn Examination of the Views of Postgraduate Students on Academic Literacy in Social Studies EducationArticle12-2853011484558