Filiz, MustafaKaya, Mustafa2025-01-212025-01-2120211308-91961308-7363https://doi.org/10.14520/adyusbd.808563https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/493357https://hdl.handle.net/20.500.12587/21898Bu çalışma sağlık eğitimi alan öğrencilerin kariyer motivasyon düzeylerinin ve bileşenlerinin eğitim alınan bölüm ve bireysel faktörlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Day ve Allen (2004) tarafından geliştirilen, Taşçı vd., (2017) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Kariyer Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 25 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada tanımlayıcı istatistikler, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin kariyer motivasyon ve alt boyutlarının ortalama puanlarının ortalamanın üstünde olduğu görülmüştür. Kariyer motivasyonu ve tüm alt faktörlerinde kadınların erkeklere, 24 ve üzeri yaş gurubunun diğer guruplara, normal öğretimin ikinci öğretime, çocuk gelişim bölümünün diğer bölümlere ve bölümü kendi isteği ile seçenlerin kendi isteğiyle seçmeyenlere göre daha yüksek puan aldığı görülmüştür. Farklı alanlarda okuyan öğrencilere yönelik kariyer motivasyon çalışmaların yapılması ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıSağlık Politikaları ve HizmetleriEĞİTİM ALINAN BÖLÜMÜN KARİYER MOTİVASYONU ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK BÖLÜMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAArticle03710012410.14520/adyusbd.808563493357