Kuşdemir, YaseminToptaş, Bedriye2023-10-022023-10-022022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65dKBTGzDt3cN189-hOs2IZZWE63235w03I4Pj1KKnzy2https://hdl.handle.net/20.500.12587/18468Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenleri ile sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel merak düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Matematiksel merak, matematik öğrenme ve matematiği bilme arzusu olarak tanımlanmaktadır. Araştırmada, sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel merakları cinsiyet, mesleki kıdem, okuttukları sınıf düzeyleri, mezun oldukları fakülte, eğitim durumları ve sınıf öğretmeni adaylarının okudukları sınıf düzeyleri değişkenlerine göre incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Nicel yöntem olarak tarama modeline göre tasarlanan bu araştırmada uygun örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. 2021 yılında yapılan araştırma, Kırıkkale il merkezindeki ilkokullarda görev yapan 509 sınıf öğretmeni ve Kırıkkale'de eğitim alan 153 öğretmen adayının gönüllü katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerini toplamak için "Kişisel Bilgiler Formu" ve "Matematiksel Merak Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde bilgisayar destekli istatistik programı kullanılmıştır. Analizler sonucunda elde edilen bulgular sıralanarak tablolar halinde sunulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenlerinin matematiksel merak düzeyi, cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim verilen sınıf düzeyive eğitim durumu değişkenleri açısından genel anlamda anlamlı bir farklılık göstermektedir.Sınıf öğretmenlerinin matematiksel merak düzeyi,mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Araştırmaya katılan sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel merak düzeyi cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermektedir; sınıf düzeyi değişkeni için anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir.Araştırmada, matematiğe yönelik merak düzeyleri ölçeğin alt boyutlarından "bilinmeyeni bilme isteği","yenilik arayışı" alt boyutlarında sınıf öğretmenlerinin matematik merak düzeylerinin öğretmen adaylarına göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Buna göre öğretmenlerin matematiksel merak düzeylerinin öğretmen adaylarına kıyasla olumlu yönde daha gelişmiş olduğu söylenebilir. Anahtar kelimeler: Merak, matematik öğretimi, matematiksel merak, sınıf öğretmeni adayı, sınıf öğretmeniThe aim of the study is to examine the relationship between the mathematical curiosity levels of classroom teachers and prospective classroom teachers. Mathematical curiosity is defined as the desire to learn mathematics and to know mathematics. In the study, the mathematical curiosity of primary school teachers and prospective classroom teachers was examined and evaluated according to the variables of gender, professional seniority, grade level they teach, the faculty they graduated from, educational status and the grade levels of the primary school teacher candidates. In this study, which was designed according to the survey model as a quantitative method, convenient sampling method was preferred. The research conducted in 2021 was carried out with the voluntary participation of 509 classroom teachers working in primary schools in Kırıkkale city center and 153 teacher candidates studying in Kırıkkale. Personal Information form and "Mathematical Curiosity Scale" were used to collect research data. A computer aided statistical program was used to analyze the data. The findings obtained as a result of the analyzes are listed and presented in tables. According to the results obtained from the research, the level of mathematical curiosity of the classroom teachers shows a significant difference in general in terms of the variables of gender, professionalseniority, grade level and educational status. The level of mathematical curiosity of classroom teachers does not show a significant difference according to the variable of professionalseniority.Mathematical curiosity level of the primary school teachercandidatesparticipating in the research differssignificantly according to the gendervariable; No significant difference was observed for the grade level variable. In the study, it was determined that primary school teachers' mathematics curiosity levels were higherthanthose of pre-service teachers in the sub-dimensions of "desire to know the unknown" and "innovationseeking", which are among the sub-dimensions of the scale. Accordingly, it can be said that the mathematical curiosity levels of the teachers are morepositivelydevelopedcompared to the prospective teachers. Keywords: Curiosity, teaching mathematics, mathematical curiosity, primary teacher candidate, classroom teachertrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and Trainingİlkokul sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel meraklılık düzeylerinin incelenmesiInvestigation of mathematical curiosity levels of primary school classroom teachers and classroom teacher candidatesMaster Thesis167713075