Karakaya, GamzeÖner, Sibel2025-01-212025-01-2120211694-72151694-7215https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1119332https://hdl.handle.net/20.500.12587/22447Bu çalışma Türkçe ve Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının Türk Dünyasının siyasi, sosyo-kültürel özellikleri ile ilgili algılarını ve edindikleri bilgilerin kaynağını belirlemek amacıyla yapılmıştır. 2020- 2021 eğitim öğretim yılında Sinop Üniversitesinde öğrenim gören 3. ve 4. sınıf Türkçe eğitimi ve Sosyal Bilgiler eğitimi öğrencilerinden toplam 60 öğrencinin katılımı ile veriler sağlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum tespitine dayalı betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların Türk Dünyası algısını ölçmek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiş, katılımcıların görüşlerine doğrudan alıntılarla yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının bilgi kaynaklarının başında dersler, internet, tarih kitapları ve ders kitapları gelmektedir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının Türk Dünyasını yeterince tanımadıkları ortaya çıkmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıAsya ÇalışmalarıBeşeri BilimlerTürkçe ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Türk Dünyası Algılarının İncelenmesiArticle10Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi’nin 25. Yılı ve 2021 Yunus Emre ve Türkçe Yılı Özel Sayısı53701119332