Arar, TayfunArar, Eda SultanÖneren, Melahat2025-01-212025-01-2120201308-29222147-6985https://doi.org/10.30794/pausbed.564806https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/452557https://hdl.handle.net/20.500.12587/22429Yaşamın farklı zamanlarında ve farklı mekânlarında üstlenmek zorunda kaldığı farklı rolleri başarı ile gerçekleştirebilen işgörenleriçin kullanılan “İsviçre Çakısı Personel” metaforu bu çalışmada, tek bir alan ya da yetkinlik üzerinde uzmanlaşmak yerine, farklıbecerilere sahip olan, örgütlerin ve özellikle bazı iş kollarının ihtiyaç duyduğu işgörenler için kullanılmıştır. Bunlardan biriside hem akademik hem sosyal hem de kişisel yetkinliklere sahip olması gereken öğretmenlerdir. Çakı denilince akla gelen ilkaparatın bıçak olması ve diğer aparatların bıçak kadar önemli olmaması düşüncesinden yola çıkarak öncelikle çoklu niteliğesahip olan öğretmenlerdeki bu çakı aparatlarını belirlemek ve daha sonrasında “bıçak” derecesindeki öneme sahip olanyetkinliğini bulmak amacı ile Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) tekniği ile ağırlıklandırmak çalışmanın amacını oluşturmaktadır.Nihayetinde, işveren ya da amir pozisyonundaki kişinin çoklu beceriye sahip işgörenindeki “bıçağı” bileyip keskin tutması içinne tür yönetsel önlemler alması gerektiği tartışılacaktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıYÖNETSEL BİR METAFOR: İSVİÇRE ÇAKISI PERSONELDE AHP YÖNTEMİ İLE NİTELİK ÖNCELİKLENDİRİLMESİ*Article04148850810.30794/pausbed.564806452557