Özen, ŞükrüGülnar, EmelKarataş, Tuğba2021-01-142021-01-142017Özen Ş., Gülnar E., Karataş T. (2017). Akademisyenlerin Kariyer Basamakları ve Yükseltme Ölçütlerine İlişkin Görüşleri. Yükseköğretim Dergisi, 7(2), 82 - 93.2146-796X2146-7978https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVNE1qUTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/13562Bu çalışmada, üniversitelerde görev yapan akademisyenlerin akademikkariyer basamakları ve yükseltilme ölçütlerine ilişkin görüşleri ele alınmıştır. Bu amaçla on beş akademisyenle görüşme yapılmış ve çalışma sonucunda, akademisyenlerin kariyer sürecinin kişisel ve çevresel pek çokfaktör tarafından olumlu/olumsuz şekilde etkilendiği, akademisyenlerinbilimsel çalışma yaparken pek çok kaygı içinde olduğu, nitelikli akademisyenlerin özelliklerini değerlendirmek için kullanılacak performans değerlendirme ölçütlerinin niceliksel değil niteliksel bazda olması gerektiği anlaşılmıştırIn this study, the views of the university faculty members related to academic career process and academic promotion criteria have been discussed. For this reason, fifteen academicians were interviewed. As a result ofthe study, it has been understood that the career process of the facultymembers have been affected by many factors such as personal or environmental factors positively or negatively, faculty members have many anxiety during the scientific research and academic performance evaluationcriteria which will be used to evaluate the properties of qualified academics should be qualitative base instead of quantitativelytrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim, Eğitim AraştırmalarıAkademisyenlerin Kariyer Basamakları ve Yükseltme Ölçütlerine İlişkin GörüşleriThe views of the academicians related to academic career levels and promotion criteriaArticle728293258245