Akın, Adnan2025-01-212025-01-2120152146-28792717-6231https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/181081https://dergipark.org.tr/tr/pub/kusbd/issue/19378/205571https://hdl.handle.net/20.500.12587/19370Teknolojik gelişmelerle birlikte, endüstrideki sektörel uzmanlaşmaların çeşitlenmesi, yönetim paradigmalarını etkilemeye devam etmektedir. Genel olarak, üretim ve yönetim süreçlerini belirleyen bir paradigma olan kalite yönetimi yaklaşımının temelinde, müşteri tatminine odaklılık yer almakta iken; yeni bir yaklaşım olan kurumsal performans yönetimi paradigmasında ise, işletmelerdeki çıkar sahiplerinin haklarının garanti altına alınarak, yasalarla korunduğu ve performans geliştirici mekanizmalar vasıtasıyla işletme yönetime katıldıkları süreçler ve yapısal ilişkiler önemsenmektedir. Çünkü, hem kalite yönetimi anlayış hem de kurumsal performans yönetimi anlayışları modern dönem işletme geliştirme tekniklerini içermektedirler. Bu çalışmada, her iki paradigma arasındaki teknik ve işlevsel süreçlerin, benzerlikler/farklılıklar açısından, karşılaştırmalı olarak analizi amaçlanmaktadır.Differentation of sectoral spesialization in industry in line with technolocigal, still affects management paradigms. In general, while customer satisfaction is the basis of quality management, a paradigm that determines production and management process; corporate performance management emphasizes institutional relations and processesthrough which the rights of stake holders are guaranteed and their participation in the running of the enterprise is provided within the framework of performance development schemes. Because, both qality management and corporate performance management approaches contains that modern term business development techniques. This article analiysis of the illuminating technical and functional processes involving the two paradigma in terms of their conceptional aspects and simularities/differences through and a comparative methodtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessKalite YönetimiKurumsal YönetimKurumsal Performans YönetimiQality ManagementCorporate GovernanceCorporate Performance ManagementKALİTE YÖNETİMİNDEN KURUMSAL PERFORMANS YÖNETİMİNE PARADİGMAL DEĞİŞİMİN İŞLETME YÖNETİMİNE YANSIMALARIREFLECTIONS TO BUSINESS MANAGEMENT OF SWITHING PARADIGMS: FROM QUALİTY MANAGEMENT TO CORPORATE PERFORMANCE MANAGEMENTArticle41-1939205571