Çetin, SunaGencer, Cevriye2025-01-212025-01-2120111308-5514https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/353316https://dergipark.org.tr/tr/pub/umagd/issue/31721/345730https://hdl.handle.net/20.500.12587/19887Bu çalışmada heterojen araç filolu kesin zaman pencereli eş zamanlı dağıtım-toplamalı araç rotalama problemleri (HKZP_EZDT_ARP) tanımlamaktadır. Tanımlanan problem için matematiksel model önerilmiş ve literatürde yer alan Solomon test problemleri talep açısından düzenlenerek; 5,10,15,20 müşterili örnekler için denenmiştir. Ayrıca modelin amaç fonksiyonu literatürden farklı olarak maliyet ya da mesafe minimizasyonu yerine zaman penceresinden kaynaklanan beklemelerin en azlanması olarak ele alınmıştır.In this study, heterogenous fleet vehicle routing problem with time windows and simultaneous pickup and delivery (HFVRPTWSPD) is defined. A mathematical model is proposed for this problem and Solomon test problems found in the literature, are modified according to the demands; the model is examined for cases with 5, 10, 15, 20 customers. Furthermore, the objective function is considered as the minimization of waiting times occuring because of the time windows, instead of the minimization of cost or travelled distances which is commonly used in the literature.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAraç rotalama problemleri (ARP)Zaman pencereli ARPdağıtım toplamalı ARPEş zamanlı dağıtım toplamalı ARPheterojen filolu ARPVehicle routing problem (VRP)VRP with time windowsVRP with pick up and deliveryVRP with simultaneous pick up and deliveryHeterogeneous VRPHeterojen Araç Filolu Zaman Pencereli Eş Zamanlı Dağıtım-Toplamalı Araç Rotalama Problemleri: Matematiksel ModelHeterojen Araç Filolu Zaman Pencereli Eş Zamanlı Dağıtım-Toplamalı Araç Rotalama Problemleri: Matematiksel ModelArticle31-1927345730