Cihan, ErsoySandalcılar, Ali Rıza2025-01-212025-01-2120222149-07322602-4845https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2354422https://dergipark.org.tr/tr/pub/kkujebpir/issue/74541/1098758https://hdl.handle.net/20.500.12587/19009Bu çalışmada Açıklanmış Karşılaştırmalı Üstünlükler Endeksi (AKÜ) kullanılarak Türkiye ile Almanya arasındaki dış ticaretinin sektörel analizinin yapılması amaçlanmıştır. Analizlerde, 2000-2020 dönemini kapsayan Uluslararası Standart Ticaret Sınıflandırması (SITC) revizyon 3 - düzey 2 yıllık verileri kullanılarak AKÜ endeksleri hesaplanmıştır. Analiz sonucunda bir ve iki basamaklı 66 ürün grubu içinde Türkiye’nin tüm yıllarda rekabet avantajı elde ettiği ürün grupları; 3, 5, 6, 11, 22, 65, 83, 84 ve 85 olarak tespit edilmiştir. 37 ürün grubunda ise tüm yıllarda dezavantajlı konumda olduğu görülmüştür. 1 ve 12 numaralı ürün gruplarında belirli yıllardan sonra rekabet avantajının kaybedildiği tespit edilmiştir. Ayrıca veri döneminin başlarında dezavantajlı konumda olunan 2, 4, 27, 29, 61, 62,76, 81, 82, 89 numaralı ürün gruplarında ise sonradan avantajlı konuma gelindiği görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAçıklanmış Karşılaştırmalı ÜstünlüklerAKÜTürkiyeAlmanyaSITCEconomicsEkonomiTürkiye’nin Almanya İle Dış Ticaretinde Rekabet Gücü: AKÜ Endeksi AnaliziArticle82-2292491098758