Güneş, BurakMirzeoğlu, A. DilşadGöveli, HakanTulay, Ezgi2025-01-212025-01-2120191300-31192667-6672https://doi.org/10.17644/sbd.545459https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/402663https://hdl.handle.net/20.500.12587/23013Bu araştırmanın amacı taktik oyun yaklaşımı kullanılarak yürütülen voleyboleğitimi sonrası sporcuların voleybol oyun performanslarını incelemektir.Araştırma ön test- son test kontrol grupsuz yarı-deneysel bir çalışma olup,araştırmanın çalışma grubunu spor kulübüne devam eden 15 kız sporcuoluşturmaktadır. Araştırmada sporcuların oyun performanslarını ve oyunperformans bileşenlerini değerlendirmek için Oyun PerformansıDeğerlendirme Ölçeği (OPDÖ) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verileriçözümlemek için Wilcoxon işaretli sıralar ve Mann Whitney U testlerikullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sporcuların oyun performansı veoyun performansını meydana getiren bileşenlerde (karar verme, beceriuygulama, ayarlama ve katılım) ön test-son test puanları arasında son testlehine anlamlı fark bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre taktik oyunyaklaşımının oyun performansı ve bileşenlerinin gelişimi üzerinde olumluyönde etkili olduğu söylenebilir. Taktik oyun yaklaşımı özellikle voleybolayeni başlayan sporcularda taktiklerin öğretilmesi için bir alternatif olarakdüşünülebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSpor BilimleriTaktik Oyun Yaklaşımıyla Yapılandırılmış Voleybol Eğitimi Sonrası Sporcuların Oyun Performanslarının DeğerlendirilmesiArticle30417718910.17644/sbd.545459402663