Arslan, SibelBulut, Mehmet2025-01-212025-01-2120212528-95272528-9535https://doi.org/10.26466/opus.835215https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/441247https://hdl.handle.net/20.500.12587/21440Elektronik ortamlara erişimin hızla yaygınlaşması ve bilgisayar oyunlarına olan ilginin artması nedeniyle E-Spor hızla artan bir ilgiye sahip olmuştur. Bu ilginin bütün dünyada olduğugibi Türkiye’de de arttığı bilinmektedir. Spor bilimleri alanında görev yapan akademisyenlerinE-Spora bakış açılarının incelenmesini amaçlayan bu araştırma, tarama modelinde betimsel biraraştırmadır. Araştırma evrenini Türkiye’de Spor Bilimleri alanında görev yapan akademisyenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 241 akademisyen oluşturmaktadır. Verilerintoplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Betimsel verilerinanalizinde yüzde (%), frekans (f) ve aritmetik ortalama (X?) değerlerinden yararlanılmış; ikiayrı kümenin verdiği cevapların analizinde t-testi, çoklu grup karşılaştırmalarında Anova (tekyönlü varyans analizi) testi, farklılık yaratan grupları belirlemek amacıyla Tukey HSD ÇokluKarşılaştırma ve LSD Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda SporBilimleri akademisyenlerinin, E-Spora ilişkin görüşlerinin olumsuz olduğu ve spor olarakkabul etmedikleri belirlenmiştir. Ayrıca akademisyenlerin E-Spora yönelik görüşleri ilecinsiyet, yaş, görev yaptıkları bölüm, elektronik oyun oynama durumları ve spor yapmasıklıkları arasında anlamlı farklılaşma olduğu belirlenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıSpor BilimleriSpor Bilimleri Alanı Akademisyenlerinin E-Spora Bakış Açılarının İncelenmesiArticle18413448347010.26466/opus.835215441247