Alakaş, Hacı MehmetKacar, CemYazıcı, Emre2025-01-212025-01-2120221300-3453https://doi.org/10.18400/tekderg.987879https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/535984https://hdl.handle.net/20.500.12587/22899Dünyada tren yolu taşımacılığında hız ve rekabet edilebilirlik için yüksek hızlı tren (YHT)\rkullanımı artmaktadır. Türkiye’de de son yıllarda tren yolunun geliştirilmesi için yeni hatlar\rinşa edilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’de inşa edilen YHT hatlarının üstyapı ve\relektromekanik yapım işi ihalelerinde son teklif fiyatın belirlenmesi için matematiksel model\roluşturulması amaçlanmıştır. Matematiksel modelde yükleniciler veya teklif vericiler\rarasındaki çıkar çatışmasını analiz edebilmek için oyun teorisinden faydalanılmıştır.\rModelde geçmiş ihalelerdeki verilmiş tekliflerden faydalanılarak, teklif dağılımları\rbelirlenmiştir. Son teklif fiyatın belirlenmesinde kazananın laneti derecesini minimize etmek\riçin, geçmiş ihale teklifleri kullanılarak, deneysel ampirik yaklaşım ile matematiksel model\rönerilmiştir. Matematiksel model ile incelenen geçmiş ihalelerin standartlarında yeni\ryapılacak YHT demiryolu hatlarının üstyapı ve elektromekanik işi yapım ihalelerinin\rrekabetçi son teklif bedeli hesaplanabilmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMühendislikMakineİnşaat MühendisliğiEndüstri Mühendisliğiİnşaat ve Yapı TeknolojisiTaşınım Bilimi ve TeknolojisiYüksek Hızlı Tren Üst Yapı İhaleleri İçin Teklif Değerlerinin Oyun Teorisi ile BelirlenmesiArticle333120031202610.18400/tekderg.987879535984