Çelik, Serkan2025-01-212025-01-2120111300-8811https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/118661https://hdl.handle.net/20.500.12587/21875Bu çalışma, Türkiye’deki yedi farklı üniversitenin Yabancı Diller Yüksekokullarında son bir yıl içerisinde görev yapmış ve halen yapmakta olan yöneticilerin görüşleri doğrultusunda, söz konusu okulların teknoloji planlama vizyonlarını ve bu doğrultudaki uygulamaları ilgili alanyazındaki gelişmeler doğrultusunda incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler, ilgili alanyazın incelenerek, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda, genel olarak, veri toplanan okulların henüz teknoloji planlaması konusunda kuramsal ve uygulama bağlamlarında alanyazında belirtilen nitelikleri geliştirmemiş oldukları görülmüştür. Diğer taraftan, devlet ve vakıf üniversitelerinin teknoloji planlaması, teknoloji ile ilgili sistem, araç ve mesleki gelişim etkinlikleri bağlamlarında belirgin bir ayrım içerisinde oldukları ortaya çıkmıştır. Vakıf üniversiteleri yenilikçi uygulama ve eğilimleri giderek daha etkin bir şekilde takip ederken, devlet üniversitelerinin teknoloji planlama vizyonlarını geliştirmede bütçe, personel ve bürokrasi noktalarında ciddi problemleri bulunmaktadır. Hemen tüm yüksekokulların teknoloji planlaması ve entegrasyonu ile ilgili yaşadıkları problemlerin temelinde yapılandırılmış bir karar alma mekanizmalarının olmaması ve teknoloji uzmanlığı noktasında yeterli personel ve bilgi desteğinden yoksun olmaları yatmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıVısıons And Applıcatıons Of Admınıstratıons Of Schools Of Foreıgn Languages On Technology PlannıngArticle192541554118661