Ersöz, SüleymanÖzek, Kübra İpek2025-01-212025-01-212022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=S2eMu1TIwY_v4mYv58xAr5BId2SgyTOwtsENZpTB95XLzAz9Rf7QYPrD8DP3z_fJhttps://hdl.handle.net/20.500.12587/20582Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim DalıGünümüz dünyasında ekonomi, sanayi, sosyal yaşam vb. gibi alanlarda korku, güven, tüketim ve memnuniyet endeksi gibi birçok endeks oluşturulmaktadır. Bu çalışmada da sinema salonları için "eğlence performans endeksi" oluşturmak amaçlanmıştır. Endeksin oluşturulabilmesi için eğlenceyi oluşturan ya da tetikleyen diğer duygular ve eğlence arasındaki kavramsal model tasarlanarak bileşenler yapısal eşitlik modeli kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Aynı zamanda tüm hizmet ve eğlence sektöründe olduğu gibi sinema salonlarında da "belirli günlerde indirim" veya "farklı yaş gruplarına ayrıcalıklar" şeklinde çeşitli gelir yönetimi uygulamaları yapılmaktadır. Bu bağlamda gelir yönetimi uygulamalarının, müşteriler tarafından "her zaman kullanılması" veya "hiçbir zaman kullanılmaması" durumlarındaki eğlence endeks skorları karşılaştırılarak aralarında ilişkinin olup olmadığı ölçülmeye çalışılmıştır. Analizde, filmin sinema salonu atmosferinde izlenmesi sonucunda oluşan ambiyans boyutunun endeks skoru "çok iyi" değer aralığında bulunmuştur. Ankete katılan kişilerin gelir yönetimi uygulamalarından ve indirim kampanyalarından faydalanma sıklıklarına göre endeks skorları karşılaştırılmış ve gelir yönetimi uygulamalarını her zaman kullanan kişilerin eğlence performans endeksinin, hiçbir zaman kullanmayan kişilere göre daha yüksek olduğu ortaya çıkarılmıştır.In today's world, many indexes such as fear, trust, consumption and satisfaction index are created in areas such as economy, industry, social life etc. In this research, the target is to create an "entertainment performance index" for movie theaters. In order to create the index, the conceptual model between entertainment and other emotions that create or trigger entertainment was designed and the components were tried to be determined using the structural equation model. At the same time, as in the entire service and entertainment sector, various revenue management practices are carried out in movie theaters such as "discounts on certain days" or "privileges for different age groups". In this context, it has been tried to measure whether there is a relationship between the entertainment performance index scores of revenue management applications in the cases of "always used" or "never used" by customers. In the analysis, the index score of the ambiance dimension formed as a result of watching the movie in the atmosphere of the movie theater was found to be in the "very good" range. The index scores of the people who participated in the questionnaire were compared according to the frequency of benefiting from revenue management applications and discount campaigns, and it was revealed that the entertainment index of those who always use revenue management applications is higher than those who never use them.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEndüstri ve Endüstri MühendisliğiIndustrial and Industrial EngineeringEğlence performans endeksinin hesaplanması ve gelir yönetimi ile ilişkisinin incelenmesi: Sinema salonu örneğiCalculation of entertainment performance index and investigation of its relationship with revenue management: Cinema hall caseDoctoral Thesis1138834125