Arıkan, Cengiz2020-06-252020-06-252012Bu makale açık erişimli değildir.1306-9802https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJM01UUXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/1570Yürütmenin düzenleyici işlemleri ile suç ihdas edip edemeyeceği sorunu, gerek suçların ve cezaların kanuniliği ilkesi gerekse yasama yetkisinin devredilemezliği ilkesi bağlamında uzun tartışmalara konu olmuştur. Bu sorun elli yıllık geçmişi olan Anayasa Mahkememizin kurulduğu günden itibaren gündemini meşgul etmiştir. Bu konudaki mevcut anayasal düzenlemelerin net olmayışı ve Anayasa Mahkemesinin konuya ilişkin istikrarlı bir içtihadının olmaması nedeniyle bu uzun soluklu tartışma günümüzde de tazeliğini korumaktadırYürütmenin düzenleyici işlemleri ile suç ihdas edip edemeyeceği sorunu, gerek suçların ve cezaların kanuniliği ilkesi gerekse yasama yetkisinin devredilemezliği ilkesi bağlamında uzun tartışmalara konu olmuştur. Bu sorun elli yıllık geçmişi olan Anayasa Mahkememizin kurulduğu günden itibaren gündemini meşgul etmiştir. Bu konudaki mevcut anayasal düzenlemelerin net olmayışı ve Anayasa Mahkemesinin konuya ilişkin istikrarlı bir içtihadının olmaması nedeniyle bu uzun soluklu tartışma günümüzde de tazeliğini korumaktadırtrinfo:eu-repo/semantics/closedAccessHukukYasama Yetkisinin Devredilemezliği İlkesi Bakımından Yürütmenin Düzenleyici İşlemleri ile Suç İhdasıArticle0662835227141