Yazar "Doğan, Erdem" için listeleme
-
An application of modified Smeed, adapted Andreassen and artificial neural network accident models to three metropolitan cities of Turkey
Akgüngör, Ali Payidar; Doğan, Erdem (Academic Journals, 2009)Traffic accident prediction models are used for transportation safety studies. This study proposes 2 analytical models and an artificial neural network (ANN) model to estimate the number of deaths resulted from traffic ... -
An artificial intelligent approach to traffic accident estimation: Model development and application
Akgüngör, Ali Payidar; Doğan, Erdem (Vilnius Gediminas Tech Univ, 2009)This study proposes an Artificial Neural Network (ANN) model and a Genetic Algorithm (GA) model to estimate the number of accidents (A), fatalities (F) and injuries (I) in Ankara, Turkey, utilizing the data obtained between ... -
D-200 Karayolu için Dönemsel ARIMA Yöntemi ile Kısa Dönemli Trafik Akım Tahmin Modellerinin Geliştirilmesi
Doğan, Erdem (2018)Günümüzde trafik kontrol sistemlerinin verimli çalışabilmesi için kısa dönemli trafiğin tahmin edilmesigerekli olmaktadır. Bu çalışmada, Kırıkkale İl sınırlarındaki (D-200, E88) karayoluna ait kısa dönemli trafiktahmin ... -
Esnek Ve Rijit Yol Üst Yapılarında Gürültü Seviyelerinin Eş Zamanlı Ölçümü Ve Analizi
Beton yollar dünyada yaygın olarak kullanılmasına karşın ülkemizde gelişim gösterememiş, bu nedenle de genel olarak bitümlü sıcak karışım asfalt yollar tercih edilmiştir. Bu çalışmada, Türkiye'de yaygın olarak kullanılan ... -
Forecasting highway casualties under the effect of railway development policy in Turkey using artificial neural networks
Doğan, Erdem; Akgüngör, Ali Payidar (Springer, 2013)This study presents forecast of highway casualties in Turkey using nonlinear multiple regression (NLMR) and artificial neural network (ANN) approaches. Also, the effect of railway development on highway safety using ANN ... -
İzole Sinyalize Kavşaklar için Çiçek Tozlaşma Algoritması Kullanılarak Devre Süresi Modellerinin Geliştirilmesi
Son zamanlarda nüfus ve ekonomideki büyüme karayollarında araç kullanımını arttırmakta, buna bağlı olarak da kavşakların kapasitesi yetersiz kalmaktadır. Kavşakların verimsiz çalışmasından dolayı gecikme, yakıt tüketimi, ... -
Kırıkkale D-200 çevreyoluna ait trafik akımlarının incelenmesi ve tahmin modellerinin oluşturulması
Doğan, Erdem; Kırıkkale Üniversitesi, Rektörlük, Projeler (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2017)… -
Meta-Sezgisel Yöntemlerle Sabit Zamanlı Sinyalize Kavşaklar için Optimum Devre Süresi Modeli
Son zamanlarda nüfus ve ekonomideki büyüme karayollarında araç kullanımını arttırmaktadır. Buna bağlı olarak kavşakların kapasitesi giderek yetersiz kalmaktadır. Kavşakların verimsiz çalışmasından dolayı gecikme, yakıt ... -
Optimize edilmiş bulanık mantık yöntemi ile izole sinyalize kavşak kontrolü
Doğan, Erdem (Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada, izole kavşakların kontrolü için mevcut kontrol sistemlerinin yerine kullanılabilecek yeni Bulanık Mantık Tabanlı Sinyal Denetim Sistemi (BMT-SDS) geliştirilmiştir. Geliştirilen BMT-SDS içinde iki adet ana ... -
Regresyon analizi ve yapay zeka yaklaşımı ile Türkiye ve seçilen bazı büyük illeri için trafik kaza tahmin modelleri
Doğan, Erdem (Kırıkkale Üniversitesi, 2007)Bu tez çalısmasında, Türkiye'de meydana gelen trafik kazaları ve bu kazalar sonucunda meydana gelen yaralı ve ölü sayılarını tahmin eden modeller gelistirilmistir. Modelleri gelistirmek için 1986?2000 yılları arasında kalan ... -
Smeed ve Andreassen kaza modellerinin Türkiye uygulaması: Farklı senaryo analizleri
Akgüngör, Ali Payıdar; Doğan, Erdem (2008)Bu çalışmada, 1986-2005 yılları arasındaki nüfus (P), araç (N), kaza (C), yaralı (I) ve ölü sayıları’na (D) ait veriler kullanılarak Türkiye için trafik kaza modelleri geliştirilmiştir. Bu modeller geliştirilirken, yapısal ...