Yazar "Taş, İlkay Doğan" için listeleme
-
7. sınıf öğrencilerinin öz düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançları ile matematik kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Kara, Havva (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)ÖZ Kara, Havva, "7. Sınıf Öğrencilerinin Öz Düzenleme Stratejileri ve Motivasyonel İnançları ile Matematik Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2019. Bu araştırma 7. sınıf öğrencilerinin ... -
Bilim ve sanat merkezi'nde eğitim alan 6. ve 7. sınıf öğrencileri ve velilerinin üstün/özel yetenek, zekâ ve akademik başarı kavramlarıyla ilgili metaforları
Karaburçak, Seyit (Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Karaburçak, Seyit "Bilim ve Sanat Merkezi'nde eğitim alan 6. ve 7. Sınıf öğrencileri ve velilerinin üstün/özel yetenek, zeka ve akademik başarı kavramlarıyla ilgili metaforları", Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale, 2017. Bu ... -
Bilim Ve Sanat Merkezinde Eğitim Alan 6. Ve 7. Sınıf Öğrencileri Ve Velilerinin Akademik Başarı Kavramına İlişkin Metaforları
Karaburçak, Seyit; Taş, İlkay Doğan (2019)Bu araştırma, Bilim ve Sanat Merkezinde eğitim alan 6 ve 7. sınıf öğrencileriyle, velilerinin akademik başarı kavramıyla ilgili metaforlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Kırşehir ili Yusuf Demir Bilim ve ... -
Bir Öğretmen Değerlendirme Modeli Önerisi
Taş, İlkay Doğan; Bıkmaz, Fatma (2020)Bu araştırmada, alanyazına, farklı ülkelerde uygulanan öğretmen değerlendirme modellerine ve öğretmenlerin, yöneticilerin, öğretim üyelerinin ve denetçilerin görüşlerine dayanarak öğretmenlerin mesleki gelişimini desteklemeye ... -
Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Değerlendirme
Taş, İlkay Doğan (2020)Araştırmada çeşitli ülkelerin öğretmen değerlendirme sisteminin benzer ve farklı yönlerinin belirlenmesi ve bu doğrultuda da öğretmen değerlendirmedeki mevcut yönelimleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada doküman ... -
Eğitim Fakültesi Araştırma Görevlilerinin Öğretim Üyesi Yetiştirme Programına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
Koçer, Ece; Ulubey, Özgür; Taş, İlkay Doğan (2016)Türkiye'de üniversite sayısının artması ile öğretim elemanı gereksinimi dahada artmıştır. Bu durum, öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının veders yükünün fazla olmasına ve öğretimin niteliğinin düşmesine neden ... -
İlköğretim matematik öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi
Singer, Ezgi Nur (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada, 3. Sınıf Matematik Öğretim Programı'nın bağlam-girdi-süreç-ürün değerlendirme modeli (CIPP) ile doküman analizi, görüşmeler ve ders gözlemleri yapılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Programın CIPP ... -
Matematik dersine yönelik oryantiring etkinliklerinin akademik başarıya ve tutuma etkisi (Geometri ve ölçme öğrenme alanı)
Erkalan, Murat (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 5. sınıf öğrencileri için düzenlenen oryantiring etkinliklerinin öğrencilerin matematik dersine ilişkin başarılarına ve tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim ... -
Otobiyografi ve biyografi temelli etkinliklerin meslek lisesi öğrencilerinin yaşam doyumuna ve akademik benlik kavramına etkisi
Akay, Mustafa Fatih (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Araştırmanın amacı otobiyografi ve biyografi eğitiminin 9. sınıf ve 11. sınıf öğrencilerinin yaşam doyumu ve akademik benlik kavramı düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Sakarya ... -
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretim Üyeleri ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Araştırmada, Sınıf Öğretmenliği lisans programının, öğretim üyeleri ve öğretmen adaylarının görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Sınıf Öğretmenliği lisans ... -
Yabancı dil ağırlıklı 5.sınıf İngilizce öğretim programının Stake'in uygunluk-olasılık modeline göre değerlendirilmesi
Taşci, Gizem (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı Yabancı Dil Ağırlıklı 5. Sınıf İngilizce Öğretim Programının Stake'in Uygunluk-Olasılık Modeline göre girdi, süreç ve ürün boyutlarının değerlendirilmesidir. Araştırma 2021-2022 eğitim-öğretim yılında ... -
Yakın Çevre Eğitiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısı ve Çevreye Yönelik Tutumuna Etkisi
Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yakın çevre eğitimi yoluyla çevreye ilişkin bilgi düzeylerinin ve çevreye yönelik tutumlarının olumlu yönde artırılması amaçlanmıştır. Araştırma, Ankara merkezinde bulunan bir ... -
Zekâ oyunlarının (strateji ve geometri) ortaokul düzeyindeki öğrencilerde matematiksel muhakeme yeteneğine ve matematik dersinde gösterilen çabaya etkisi
Yöndemli, Eda Nur (Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerinin zekâ oyunları oynayarak gelişen yeteneklerinin matematik muhakemesine ve matematik dersine karşı gösterilen çabaya olan etkisini araştırmaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim ...