Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBulut, Pınar
dc.contributor.authorKuşdemir, Yasemin
dc.date.accessioned2020-06-25T14:45:52Z
dc.date.available2020-06-25T14:45:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationBulut, P., Kuşdemir, Y. (2013). Çocuk Gözüyle Nasreddin Hoca. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 100 - 112.en_US
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJNU1qZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1171
dc.description.abstractMizah ya da fıkra denince akla ilk gelen isimlerden biri şüphesiz ki Nasreddin Hoca'dır. Nasreddin Hoca fıkraları, eğitsel özellikleri sebebiyle gerek derslerde gerekse çocuk kitaplarında kullanılmaktadır. Bu çalışmada ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Nasreddin Hoca'yla ve fıkralarıyla ilgili neler bildiklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma tarama türünde desenlenmiş, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi veri toplama yöntemi olarak kullanılmıştır. Ankara ili, orta sosyoekonomik düzeydeki ilköğretim okullarından beşinci sınıfta öğrenim gören 200 öğrenci ile gerçekleştirilmiş araştırmanın verileri betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları şunlardır: Araştırmaya katılan öğrencilerin tamamı Nasreddin Hoca'yı tanımaktadır. Öğrencilerin Hoca'yla ilgili belirttikleri özelliklerin başında kendisinin ve fıkralarının komik olması gelmektedir. Öğrencilerin en çok bildikleri Nasreddin Hoca fıkraları, "Parayı Veren Düdüğü Çalar", "Kazan Doğurdu" ve "Ya Tutarsa" adlı fıkralardır. Öğrencilerden en iyi bildikleri fıkrayı yazmaları istendiğinde ise en çok "Parayı Veren Düdüğü Çalar" , "Kazan Doğurdu" ve "Halim Ne Olurdu?" fıkralarını yazmışlardır. Öğrencilere yazdıkları fıkradan çıkardıkları dersin ne olduğu sorulduğunda ise öğrencilerin 33'ü doğru, 115'i yanlış, 34'ü kısmen doğru yazmış, 17'si ise cevap vermemiştir. Ayrıca öğrenciler fıkraları en çok hikâye ve ders kitaplarından öğrendiklerini belirtmişlerdiren_US
dc.description.abstractNasreddin Hoca is undoubtedly one of the foremost names when humour or joke is the point at issue. The Nasreddin Hoca jokes are both used in lectures and in juveniles because of their educational features. In this study, it is aimed to determine what the primary school 5th grade students know about Nasreddin Hoca and his jokes. In the context of this aim, the research has been patterned in screening sort; document review being one of the qualitative research methods has been used as data collection method. The data, which has been realised with 200 primary school 5th grade students who belong to socioeconomically mid-level primary schools in Ankara, has been analysed through descriptive analysis method. The results of the research are as follows: All the students that joined the research know Nasreddin Hoca. The foremost peculiarities that the students mention about Nasreddin Hoca are him being funny and having funny jokes. The most-widely known jokes of Nasreddin Hoca by the students are “Whoever pays gets to tune, The cauldron gave birth, What if it happens. ” When the students were asked to write down the joke that they know the most, most of them have written down “Whoever pays gets to tune, The cauldron gave birth and What would be my condition?” jokes. When the students were asked about the message that they have deduced from the jokes, 33 of them gave correct answers, 115 of them gave false answers, 34 of them gave partially correct answers and 17 of them did not answer the question. In addition, the students denoted that they usually learn the jokes from storybooks and textbooksen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.titleÇocuk Gözüyle Nasreddin Hocaen_US
dc.title.alternativeNasreddin Hoca from a Child’s Perspectiveen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage100en_US
dc.identifier.endpage112en_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster