Halk Dansları Temel Figür Öğretiminde Aynaların Öğrenme Ve Performansa Etkisi
Citation
Ceylan, G., Yoncalık, O., Yoncalık, M. T. (2018). Halk Dansları Temel Figür Öğretiminde Aynaların Öğrenme Ve Performansa Etkisi. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4), 96 - 114.Abstract
Bu çalışmanın amacı, halk dansları figürleri öğretilirken, ortamın aynalı ya da aynasız olması durumunun, öğrenciler üzerine etkilerini incelemektir. 2016- 2017 eğitim öğretim yılı güz ve bahar dönemlerini kapsayan bu çalışma, Ankara Büyükşehir Belediyesi Batıpark Çocuk Kulübüne kayıtlı 46’sı 4.sınıf ve 49’u 2.sınıf toplamda 94 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada video analizi, memnuniyet anketi ve görüşme yöntemi kullanılmış, verilerin analizi SPSS 18 paket programı ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen nicel bulgulara göre aynalı salonda eğitim gören öğrenciler ile aynasız salonda eğitim gören öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Video analizlerinde hareket uyumu, denge bozukluğu, şaşırmalar ve ritim duygusu bakımından aynalı ve aynasız salon gruplarının karşılaştırılmasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar kaydedilmiştir (p0.05). Nitel bulgulara göre, anında geri bildirim dönütünün olmasının, hızlı öğrenmeyi ve hatayı anında düzeltmeyi desteklediği vurgulanmıştır. Yine nitel bulgulara göre, özellikle görsel geri bildirimin söz konusu olduğu öğrenme ortamında öğrenci, dansçı ve eğitmenin sınıfta bir uyaran (ayna) ile eğitim vermesi ya da almasının olumlu sonuçlar doğurabileceği kanısına varılmıştır. Çalışmanın nicel ve nitel bulgularına göre, çocuklara halk dansları figürleri öğretilirken, aynalı bir salonda eğitim vermenin olumlu etkilerinin olduğu sonucuna varılmıştır. The purpose of this study is to examine the effects of the folk dance figures being taught, the environment being mirrored or without mirrors, on the students. The study, covering the fall and spring semesters of the 2016-2017 academic year, was conducted with a total of 94 students in the 4th grade and 49 second grade classes registered in the Ankara Metropolitan Municipality Westpark Kindergarten. Video analysis, satisfaction questionnaire and interview method were used in the study. Analysis of the data was done with SPSS 18 package program. According to the quantitative findings obtained as a result of the research, statistically significant differences were found between students with mirrored saline and those with mirrorless saline. Statistically significant differences were recorded in the video analysis between comparisons of mirror and non-mirror room groups in terms of motion adaptation, balance disorientation, astonishment and rhythm sensation (p0.05). Again according to qualitative findings, it has been concluded that, in the learning environment where visual feedback is the subject, it is possible for the student, the dancer and the instructor to give or receive training with a stimulus (mirror) in the classroom may have positive results. According to the quantitative and qualitative findings of this work, it is concluded that children are taught the figures of folk dances and that the positive effects of giving a mirrored saloon training result.
Source
SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİVolume
16Issue
4URI
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000396https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprNU56a3lNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12587/12