dc.contributor.author | Yıldırım, Ayşenur | |
dc.contributor.author | Şekercioğlu, Ayşe Gül | |
dc.contributor.author | Yıldırır, Hasene Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-06-25T14:45:56Z | |
dc.date.available | 2020-06-25T14:45:56Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Yıldırım, A., Şekercioğlu, A. G., Yıldırır, H. E.(2018). Fen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin “kimyasal bağlar” konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 20(2), 255 - 272. | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-7985 | |
dc.identifier.issn | 2536-5142 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.25092/baunfbed.428983 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFMk16WTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12587/1200 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Fen Bilimleri Dersi “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesi “Kimyasal Bağlar” konusunun drama destekli öğretiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğrencilerin öğretim sonrası Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları belirlenmiştir. Çalışmaya 2016-2017 Öğretim Yılı Balıkesir İli Dursunbey İlçesinde bir ortaokulun 8. sınıfında öğrenim gören 47 öğrenci katılmıştır. Çalışma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model olup veri toplama aracı Kimyasal Bağlar Başarı Testi (KR210.77) ve Fen Bilimleri Dersi Tutum ölçeğidir (Cronbach Alpha0.85). Deney grubunda (N:25), araştırmacı tarafından hazırlanan drama senaryoları konunun öğretimini destekleyici şekilde uygulanmıştır. Kontrol grubunda (N:22) ise geleneksel öğretime devam edilmiştir. Uygulama sonrasında elde edilen verilerin normal dağılıma uyması sonucunda, veriler İlişkili Örneklemler için t testi, İki Yönlü Varyans analizi (ANOVA) ve Levene testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin Kimyasal Bağlar Başarı Testi son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı düzeyde fark olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin tutum puanı sonuçları ile kontrol grubundaki öğrencilerin tutum puanı sonuçları arasında anlamlı bir fark olduğu (p,011) görülmüştür. Drama destekli öğretimin Kimyasal Bağlar konusunda öğrenci başarısını arttırdığı ve Fen Bilimleri dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği öngörüsünde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study reveals the effect of drama instruction techniques used for the topic “Chemical Bonds” in the unit “Structure of Matter” on students’ achievement levels. In addition, Students’ attitudes towards Science course after the instruction are examined. Study that took place during 2016-2017 academic years included 47 eight-grades studying at Balikesir Dursunbey district secondary school as participants. The study took up a quasi-experimental design with pre-test post-test control group, and it used Chemical Bonds Achievement Test (KR210.77) and Science Course Attitude Survey (Cronbach’s Alpha0.85) as data collection tools. Drama scenarios devised by the researcher were employed to support the instruction of the topic for the experimental group (n:25). For the control group (n:22), on the other hand, traditional methods were used in the instruction. The data were analyzed by running Paired-Samples T-Test, Univariate Analysis of Variance (ANOVA) and Levene’s test due to the matching of data with normal distribution. The interpretation of the data indicated a significant difference between Achievement Test gain scores of both groups considering post-tests, which was in favor of the experimental group. Moreover, it was deducted that there was a statistically significant difference between the groups regarding their attitude scores (p,011). In conclusion, it was suggested that drama-assisted instruction increased achievements of students on Chemical Bonds, and that it affected students’ attitudes towards Science course in a positive way. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.25092/baunfbed.428983 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kimya, Analitik | en_US |
dc.subject | Kimya, Uygulamalı | en_US |
dc.subject | Kimya, İnorganik ve Nükleer | en_US |
dc.subject | Kimya, Tıbbi | en_US |
dc.subject | Kimya, Organik | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.subject | Fizik, Uygulamalı | en_US |
dc.subject | Fizik, Atomik ve Moleküler Kimya | en_US |
dc.subject | Fizik, Katı Hal | en_US |
dc.subject | Fizik, Akışkanlar ve Plazma | en_US |
dc.subject | Fizik, Matematik | en_US |
dc.subject | Fizik, Nükleer | en_US |
dc.title | Fen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin “kimyasal bağlar” konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of drama-assisted instruction on 8th-grade science students’ achievement on “chemical bonds” and their attitudes towards the course | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Kırıkkale Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 255 | en_US |
dc.identifier.endpage | 272 | en_US |
dc.relation.journal | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |