Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Ayşenur
dc.contributor.authorŞekercioğlu, Ayşe Gül
dc.contributor.authorYıldırır, Hasene Esra
dc.date.accessioned2020-06-25T14:45:56Z
dc.date.available2020-06-25T14:45:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationYıldırım, A., Şekercioğlu, A. G., Yıldırır, H. E.(2018). Fen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin “kimyasal bağlar” konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 20(2), 255 - 272.en_US
dc.identifier.issn1301-7985
dc.identifier.issn2536-5142
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed.428983
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFMk16WTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1200
dc.description.abstractBu çalışmada, Fen Bilimleri Dersi “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesi “Kimyasal Bağlar” konusunun drama destekli öğretiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğrencilerin öğretim sonrası Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları belirlenmiştir. Çalışmaya 2016-2017 Öğretim Yılı Balıkesir İli Dursunbey İlçesinde bir ortaokulun 8. sınıfında öğrenim gören 47 öğrenci katılmıştır. Çalışma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model olup veri toplama aracı Kimyasal Bağlar Başarı Testi (KR210.77) ve Fen Bilimleri Dersi Tutum ölçeğidir (Cronbach Alpha0.85). Deney grubunda (N:25), araştırmacı tarafından hazırlanan drama senaryoları konunun öğretimini destekleyici şekilde uygulanmıştır. Kontrol grubunda (N:22) ise geleneksel öğretime devam edilmiştir. Uygulama sonrasında elde edilen verilerin normal dağılıma uyması sonucunda, veriler İlişkili Örneklemler için t testi, İki Yönlü Varyans analizi (ANOVA) ve Levene testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin Kimyasal Bağlar Başarı Testi son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı düzeyde fark olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin tutum puanı sonuçları ile kontrol grubundaki öğrencilerin tutum puanı sonuçları arasında anlamlı bir fark olduğu (p,011) görülmüştür. Drama destekli öğretimin Kimyasal Bağlar konusunda öğrenci başarısını arttırdığı ve Fen Bilimleri dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği öngörüsünde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study reveals the effect of drama instruction techniques used for the topic “Chemical Bonds” in the unit “Structure of Matter” on students’ achievement levels. In addition, Students’ attitudes towards Science course after the instruction are examined. Study that took place during 2016-2017 academic years included 47 eight-grades studying at Balikesir Dursunbey district secondary school as participants. The study took up a quasi-experimental design with pre-test post-test control group, and it used Chemical Bonds Achievement Test (KR210.77) and Science Course Attitude Survey (Cronbach’s Alpha0.85) as data collection tools. Drama scenarios devised by the researcher were employed to support the instruction of the topic for the experimental group (n:25). For the control group (n:22), on the other hand, traditional methods were used in the instruction. The data were analyzed by running Paired-Samples T-Test, Univariate Analysis of Variance (ANOVA) and Levene’s test due to the matching of data with normal distribution. The interpretation of the data indicated a significant difference between Achievement Test gain scores of both groups considering post-tests, which was in favor of the experimental group. Moreover, it was deducted that there was a statistically significant difference between the groups regarding their attitude scores (p,011). In conclusion, it was suggested that drama-assisted instruction increased achievements of students on Chemical Bonds, and that it affected students’ attitudes towards Science course in a positive way.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.25092/baunfbed.428983en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimya, Analitiken_US
dc.subjectKimya, Uygulamalıen_US
dc.subjectKimya, İnorganik ve Nükleeren_US
dc.subjectKimya, Tıbbien_US
dc.subjectKimya, Organiken_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectFizik, Uygulamalıen_US
dc.subjectFizik, Atomik ve Moleküler Kimyaen_US
dc.subjectFizik, Katı Halen_US
dc.subjectFizik, Akışkanlar ve Plazmaen_US
dc.subjectFizik, Matematiken_US
dc.subjectFizik, Nükleeren_US
dc.titleFen bilimleri dersi 8.sınıf öğrencilerinin “kimyasal bağlar” konusundaki başarılarına ve derse yönelik tutumlarına drama destekli öğretimin etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of drama-assisted instruction on 8th-grade science students’ achievement on “chemical bonds” and their attitudes towards the courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage255en_US
dc.identifier.endpage272en_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster