dc.contributor.author | Gençer, M. Abdullah | |
dc.contributor.author | Eren, Tamer | |
dc.date.accessioned | 2020-06-25T14:32:41Z | |
dc.date.available | 2020-06-25T14:32:41Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Gençer, M. A., Eren, T. (2016). Ankara Metrosu M1 (Kızılay-Batıkent) Hattı Hareket Saatlerinin Çizelgelenmesi. Academic Platform-Journal Of Engineering And Science, 4(2), 25 - 36. | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-4575 | |
dc.identifier.issn | 2147-4575 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJM05EY3pNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12587/122 | |
dc.description.abstract | Nüfusun artmasıyla birlikte kent içi yolcu sayısının da artmasıyla yolcu konforu, memnuniyeti önem kazanmıştır. Dolayısıyla toplu taşıma araçlarının sefer zamanlarının yolcu talebini de karşılayarak en uygun şekilde çizelgelenmesi de önem kazanmıştır. Toplu taşıma için ulaşım planları yapılırken bazı faktörlerin hesaplanabilmesi için ulaşım bilgisine ihtiyaç vardır. Ulaşım bilgileri kullanılarak talep tahmini çalışmalarıyla birlikte yolcu sayısı gelecek dönemler için yaklaşık olarak tahmin edilmektedir. Bu çalışma Ankara M1 (KızılayBatıkent) metro hattı için altı farklı talep tahmin yöntemi kullanılarak hata ortalamaları kıyaslanıp en az hata ortalamasına sahip talep tahmin yöntemiyle gelecek dönem tahmini yapılmıştır. Gelecek dönem tahminlerine göre gün içinde yolcu yoğunluğuna göre zaman çizelgelemesi yapılmıştır | en_US |
dc.description.abstract | Increase the number of passenger comfort with increased population urban passenger satisfaction has gained importance. Therefore, optimal scheduling time to meet the demand of public transport passengers of the time gained importance. transportation plan for transit transport information is needed in order to calculate while some factors. The number of passengers is estimated to be around for future periods with demand forecast study using contact information. This work Ankara M1 (Kızılay-Batıkent) average error using six different methods to estimate demand for metro line will be compared with the minimum error method with an average term demand forecasts estimate is made. When scheduling is done according to the density of passengers throughout the day according to the estimates of future periods | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Ankara Metrosu M1 (Kızılay-Batıkent) Hattı Hareket Saatlerinin Çizelgelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Ankara Metro Line Movement Hours Be Scheduled M1 (Kizilay-Batikent) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Kırıkkale Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 25 | en_US |
dc.identifier.endpage | 36 | en_US |
dc.relation.journal | ACADEMIC PLATFORM-JOURNAL OF ENGINEERING AND SCIENCE | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |