Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopuz, Şenay
dc.contributor.authorDuman, Nuriye Büyükkayacı
dc.contributor.authorGüneş, Aylin
dc.date.accessioned2020-06-25T14:46:14Z
dc.date.available2020-06-25T14:46:14Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationTopuz, Ş., Duman, N. B., Güneş, A. (2015). Sağlık Bilimleri Fakültesi birinci sınıftaki kız öğrencilerin genital hijyen uygulamaları. Turkish Journal of Clinics and Laboratory, 6(3), 85 - 90.en_US
dc.identifier.issn2149-8296
dc.identifier.issn2149-8296
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVNE1qRXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1315
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma sağlık bilimleri fakültesi birinci sınıf kız öğrencilerinin genital hijyen uygulamalarını belirlemek amacıyla yapılmış tanımlayıcı tipte bir çalışmadır.Gereç ve Yöntemler: Çalışmanın örneklemini 2012-2013 eğitim öğretim döneminde Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesindeki tüm bölümlerin 1. sınıfında öğrenim gören 123 kız öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile genital hijyen davranışlarını belirlemek için oluşturulan anket formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik ve ki- kare testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %35'inin hemşirelik bölümü öğrencisi olduğu, %67,5'inin annesinin ilkokul ve daha az düzeyde eğitim aldığı, ve yaş ortalamalarının 19,3 olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin büyük kısmının daha önceki eğitim hayatlarında genital hijyen konusunda eğitim aldıkları, buna rağmen tamamının genital ve menstüral hijyen uygulamalarını tam ve doğru uygulayamadıkları belirlenmiştir.Sonuçlar: Çalışmanın sonucunda kız öğrencilerin genital ve menstüral hijyen konusunda eksik ve hatalı uygulamalarının ve bölümler arasında faklılıkların olduğu ve bilgilendirilmeye ihtiyaç duydukları sonucuna varılmıştıren_US
dc.description.abstractAim: This study aimed to determine the genital hygienic practices of the Health Science Faculty First Class Female Student’s. It is a descriptive study.Material and Methods: 123 first class female student’s from the Health Science Faculty during 2013-2014 academic years were include in this descriptive study. The data were collected by a questionnaire form which was created to identify sociodemographic features and genital hygiene behavior. The data were evaluated with percentages, for statistical analysis Chisquare Test was used. Results: It was determined that 35% of the students were from the nursing department, 67.5% of their mothers were graduated from elementary school or had no education and the average age was 19.3. Although the majority of the students received training for genital hygiene previously, all were unable to implement total and accurate genital - menstrual hygiene practices. Conclusion: It was concluded that students have incomplete and inaccurate practices about genital hygiene, there are differences between departments and they need to be informeden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTıbbi Laboratuar Teknolojisien_US
dc.subjectTıbbi Araştırmalar Deneyselen_US
dc.titleSağlık Bilimleri Fakültesi birinci sınıftaki kız öğrencilerin genital hijyen uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeGenital hygiene practices of female students at first class in the Faculty of Health Sciencesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.journalTurkish Journal of Clinics and Laboratoryen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster