Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAşık, Elif
dc.contributor.authorAlbayrak, Sevil
dc.contributor.authorKamanlı, Menekşe Gül
dc.contributor.authorGadiş, Selen
dc.contributor.authorElibol, Seher
dc.contributor.authorÇetin, Adem
dc.contributor.authorÖzçelik, Tuğçe
dc.date.accessioned2021-01-14T18:16:26Z
dc.date.available2021-01-14T18:16:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationAşık E., Albayrak S., Kamanlı M. G., Gadiş S., Elibol S., Çetin A., Özçelik T. (2018). Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(6), 415 - 420.en_US
dc.identifier.issn1300-0853
dc.identifier.issn2148-5348
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZeE1qZ3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13182
dc.description.abstractAmaç: Bir Sağlık Bilimleri Fakültesinde okuyan öğrencilerin madde kullanım özelliklerini ve madde kullanımı ile ilgili damgalayıcı tutumlarını belirlemektir. Yöntem: Çalışma tanımlayıcı tiptedir. Evren 1154 öğrenciden, örneklem 271 öğrenciden oluşmuştur. Veriler bilgi toplama formu ve Alkol ve Madde Bağımlılığı Damgalayıcı Tutumlar Ölçeği ile toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %79,3'ü kadın, yaş ortalaması 20,84±1,58 idi. Öğrencilerin %8,9’u sigara, %5,2’si alkol ve bir öğrenci de madde kullandığını ifade etti. Alkol ve sigara içen öğrenciler, başlama nedeni olarak en çok arkadaş ortamının etkilediğini belirttiler. Bu öğrencilerin %59,4’ü sigaraya, %64,3’ü ise alkole 17 yaş ve üzerinde başladığını belirtti. Öğrencilerin %42,4’ü madde kullanımıyla ilgili bilgilerinin yetersiz olduğunu ve üniversitede bu konuda aktiviteler yapılırsa %14,8’inin bu aktivitelere gönüllü olarak destek verebileceklerini ifade ettiler. Öğrencilerin Alkol ve Madde Bağımlılığı Damgalayıcı Tutumlar ölçek puanı ile yaş, cinsiyet ve okudukları bölüm arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmazken, sınıflar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu ve sınıflar arttıkça damgalayıcı tutumların arttığı görüldü. Sonuçlar: Alkol ve sigara kullanımına başlamada öğrencilerin arkadaş ortamından etkilendikleri ve bu maddelere başlamalarının üniversite yıllarında olduğu belirlendi. Madde kullanımı ile ilgili dördüncü sınıf öğrencilerinin daha fazla damgalayıcı tutum içinde oldukları söylenebilir.en_US
dc.description.abstractObjective: The objective is to assess substance use characteristics of students attending to a Faculty of Health Sciences and their stigmatizing attitude to substance use. Methodology: The study is of descriptive type. The universe consists of 1,154 students and the sample size is 271 students. Data were collected by using the form “Scale of Stigmatizing Attitudes in Alcohol and Substance Addiction.” Findings: 79.3% of students were women and their average age was 20.84±1.58. Of responding students, 8.9% stated that they smoke, 5.2% take alcohol and 1 student said he uses substance. Students who smoke and have alcohol state that they started these as a result of their circle of friends. 59.4% of smokers and 64.3% of alcohol users started these after age 17. 42.4% of students say their information about substance use is inadequate and 14.8% say they will voluntarily support if there are activities in the university in this regard. No statistically significant relationship was found between students’ scores in Scale of Stigmatizing Attitudes in Alcohol and Substance Addiction and their ages, gender and departments they are attending to. However, grade levels in the school make statistically significant difference as stigmatizing attitudes increase as grade levels get higher. Conclusion: ıt was found that smoking and alcohol use start in university years under the influence of friends. It can be said that stigmatizing attitude to substance use is adopted more widely by senior level students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBir Sağlık Bilimleri Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Madde Kullanım Özellikleri ve Tutumlarıen_US
dc.title.alternativeSubstance Use Characteristics and Attitudes of Students in a Faculty of Health Sciencesen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage415en_US
dc.identifier.endpage420en_US
dc.relation.journalSTED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster