Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBülbül, Selda Hızel
dc.contributor.authorDibek, Emine Mısırlıoğlu
dc.contributor.authorPeker, Ayşe Gülsen Ceyhun
dc.contributor.authorAraz, Nilgün Çöl
dc.contributor.authorAltuğ, Ümit
dc.date.accessioned2021-01-14T18:16:39Z
dc.date.available2021-01-14T18:16:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationBülbül S. H., Dibek E. M., Peker A. G. C., Araz N. Ç., Altuğ Ü. (2014). Toplumumuzda Okuma Alışkanlığı ve Medya Takibini Etkileyen Faktörler. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 13(1), 47 - 56.en_US
dc.identifier.issn1303-734X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJeE5EQXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13292
dc.description.abstractAMAÇ: Okuma alışkanlığı ülkemizde dünya standartlarının oldukça altındadır. Bu çalışmada Türkiye'nin üç ilinde toplumumuzun okuma alışkanlığı, medya takibi ve bunları etkileyen faktörlerin araştırılması amaçlanmıştır. YÖNTEM: Bu kesitsel çalışmanın araştırma grubunu tıp fakültesi personeli ve öğrencileri ile ilköğretim okulları öğretmenleri ve öğrenci velileri oluşmuştur. Toplam 750 kişinin kendilerinin doldurduğu soru formlarından veriler elde edilmiştir. BULGULAR: Yaşları 16 ile 65 (31,75+10,19) yıl arasında değişen bireylerin %28,7'si öğrenci, %14,1'i ev hanımı, %7,9'u öğretim üyesi idi. Boş vakitlerini %25,6'sı TV izleyerek, %9,9'u bilgisayar kullanarak, %7,9'u okuyarak ve %16,7'si sinema/tiyatroya giderek değerlendirmekteydi. Grubun %41,7'si yılda 5 ve daha az kitap okurken, %10,7'si hiç kitap okumuyordu. %25,6'sı kendini geliştirmek için, %9,3'ü ise alışkanlık olarak kitap okuyordu. Okuyamama nedenleri %66,5 zamansızlık ve %10,8 ekonomik idi. Ekonomik durumu çok iyi olanların %61,4'ü yılda 6'dan fazla kitap okurken bu oran ekonomik durumu kötü olanlarda %22,2 idi ve fark anlamlı idi (p=0.000). Grubun %32,4'ü her gün gazete okuyor, %30,8'i ise her gün gazete alıyordu. İlköğretim mezunlarının %10,5'i her gün gazete alırken bu oran üniversite ve yüksek lisans mezunlarında %48,9 idi ve bu fark anlamlı idi (p:0.000). Ekonomik durumu çok iyi olanların %7'si gazete almaz iken bu oran ekonomik durumu kötü olanlarda %43,1 idi (p:0.000). Bireylerin %95,3'nün evinde televizyon vardı. İzlenen programlar sırasıyla en fazla haber programları (%35,7) ve dizilerdi (%34,5). Katılımcıların %16,6'sı hiç radyo dinlemez iken çoğunluğu sadece arabada veya evde iş yaparken dinlediğini ifade etmiştir. SONUÇ: Çalışmamız; Türkiye'nin üç farklı ilinde yapılmış olması, toplumumuzun farklı kesiminden insanlarını kapsaması ve düşük okuma alışkanlığı ve medya takibini bir kez daha vurgulanması açısından önemlidiren_US
dc.description.abstractAIM: Reading habit in our country is quite below the world standards. In this study, the aim was to investigate reading habit, and media follow-up of Turkey in three distinct provinces. METHOD: The research group of this cross-sectional study was composed of stuff and students of medical schools, teachers and parents of the students of primary schools in three provinces. Data were obtained from questionnaires self-filled by 750 people. RESULTS: Of the people whose ages ranged from 16 to 65 (31.75+10.19) years, 28.7% were students, 14.1% were house-wives, and 7.9% were lecturers. They spent their leisure time mostly by watching TV (25.6%), playing video/internet games (9.9%), reading books (7.9%), and merely going to cinema/theater (16.7%). Of the group, 41.7% read ?5 books per year, whereas 10.7% read no books at all. The reasons for not reading were lack of time (66.5%) and economical (10.8%). While 61.4% of those with very good economic status read >6 books per year, this rate was 22.2% among those with poor economic status, and the difference was significant (p=0.000). 32.4% were reading and 30.8% bought newspapers everyday. While 10.5% of primary school graduates bought newspapers every day, this rate was 48.9% among graduates of a university or a master degree (p=0.000). Seven percent of those with very good economic status bought no newspapers, whereas this rate was 43.1% among those with poor economic status (p=0.000). Of the people, 95.3% had a television at home. The most watched programs were the series (34.5%), and news programs (35.7%), respectively. 16.6% of the group did not listen to radio at all and the rest were listening only while driving or doing housework. CONCLUSION: Our study is important in terms of covering people from different sections of Turkish society and emphasizing the low reading habit and media follow-up once more.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.titleToplumumuzda Okuma Alışkanlığı ve Medya Takibini Etkileyen Faktörleren_US
dc.title.alternativeFactors Affecting Reading Habit and Media Follow-Up in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.journalTSK Koruyucu Hekimlik Bültenien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster