Otel İşletmelerinde Vejeteryan Gıdalara Yönelik Tutum ve Uygulamalar
Künye
İkiz A. N., Solunoğlu A. (2018). Otel İşletmelerinde Vejeteryan Gıdalara Yönelik Tutum ve Uygulamalar. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 0(3), 14 - 25.Özet
Araştırmada 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde görev yapan yiyecek içecek bölümlerinden sorumlu personellerin vejetaryen gıdalara yönelik tutum ve uygulamalarının incelemesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın alanı Ankara ili olarak belirlenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılarak, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler sonunda, 23 katılımcı örneklemi oluşturmuştur. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, otel işletmelerinde vejetaryenliğe ve vejetaryen gıdalara yönelik olumlu bir tutumun olduğu ve vejetaryen gıdaların hazırlık aşamalarında titizlikle çalışıldığı ortaya çıkmaktadır. Öte yandan, otel işletmelerinin büyük çoğunluğunda ayrı vejetaryen menüleri bulunmamakta ve vejetaryen yiyecekler konusunda uzman personel çalıştırılmamaktadır. Ayrıca, vejetaryen gıdalar hazırlanırken bir takım zorlukların yaşandığı, bazı katılımcıların vejetaryenlik konusunda eksik veya yanlış bilgilere sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçların vejetaryenlik üzerine literatüre olumlu katkılar sağlayacağı ve geliştirilen önerilerin yiyecek içecek işletmelerinin uygulamalarında fayda sağlayacağı düşünülmektedir. The aim of the research is to examine the attitudes and practices of the staff responsible for food and beverage departments working in 4 and 5 star hotel businesses to vegetarian food. The area of the study was determined as Ankara province. Semi-structured interview technique was used in the research by using qualitative research methods. At the end of the interviews, 23 participants formed the sample of the research. A content analysis technique was used to analyze the data obtained from the interviews. As a result of the research, it is found that hotel businesses have a positive attitude towards vegetarianism and vegetarian food, and the preparation stages of vegetarian foods are meticulously studied. On the other hand, there are no separate vegetarian menus and no specialist staff for vegetarian food in hotel businesses.In addition, it has been found that some difficulties are experienced when preparing vegetarian foods, and that some participants have missing or incorrect information about vegetarianism. It is thought that the results obtained from the research will provide positive contributions to the literature on vegetarianism and the proposals developed in the research will be beneficial for the applications of catering companies.
Kaynak
Journal of Tourism and Gastronomy StudiesCilt
0Sayı
3Bağlantı
https://doi.org/10.21325/jotags.2018.235https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjNU56VXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12587/13335