İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Tüketici Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi
Abstract
Araştırmanın amacı, yerel bazda faaliyet gösteren gıda işletmelerinde alışveriş yapan tüketicilerin, sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik desteklerini, olumsuz düşüncelerini ve olumlu düşüncelerini, demografik özellikleri bakımından incelemek ve değerlendirmektir. Böylece işletmelerin uyguladığı kurumsal sosyal sorumluk kampanyalarının, tüketiciler tarafından nasıl değerlendirildiğini inceleyerek konunun önemi aydınlatılmakta ve işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk bilincine sahip olmalarına yardımcı olmak için öneriler sunulmaktadır. Araştırmada, öncelikle, konuyla ilgili kavramları açıklamak üzere literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra, kalitatif araştırma yöntemlerinden birincil veri taraması yapılarak kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik tüketici düşüncelerinin nasıl şekillendiği ortaya konulmaktadır. Araştırma örneklemini Kırşehir ilinde yerel bazda faaliyet gösteren gıda işletmelerinde alışveriş yapan 430 tüketici oluşturmaktadır. Çalışmanın sonunda, yerel düzeyde faaliyet gösteren gıda işletmelerine ait kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının tüketicileri nasıl etkilediği ortaya konularak, işletmelerin sosyal sorumluluk kampanyalarının desteklenmesinin gerekliliği ile ilgili tespitler yapılmakta ve tüketicilere yönelik benimsenecek kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının etkin bir biçimde seçilebilmesi için çeşitli öneriler sunulmaktadır. The aim of this study is to examine and evaluate the support, negative thoughts and positive thoughts of consumers who shop in local food companies, for social responsibility campaigns with regard to their demographic characteristics. Thus, the significance of the subject is enlightened by examining how corporate social responsibility campaigns applied by companies are assessed by consumers and suggestions are provided to help companies to have a sense of corporate social responsibility. In the study, at first, a literature search is carried out to explain concepts related to the subject. Then, primary data are searched through qualitative research methods to indicate how consumer thoughts are shaped for corporate social responsibility campaigns. The sample of the study consists of 430 consumers who shop in the food companies operating locally in Kırşehir province. At the end of the study, it is revealed how corporate social responsibility campaigns of local food companies affect consumers, and determinations are made about the necessity of supporting social responsibility campaigns of companies. In addition to this, various proposals are presented in order to effectively select corporate social responsibility practices to be adopted for consumers.
Source
İşletme Araştırmaları DergisiVolume
10Issue
1URI
https://doi.org/10.20491/isarder.2018.392https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBMU5EVTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12587/13343
Collections
- Makale Koleksiyonu [128]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3218]