Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtasoy, Fahri
dc.date.accessioned2021-01-14T18:16:53Z
dc.date.available2021-01-14T18:16:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationAtasoy F. (2018). Bir Sosyal Kurum Olarak Üniversite, Bilim Zihniyeti ve Türkiye. Gazi Akademik Bakış, 11(23), 289 - 316.en_US
dc.identifier.issn1307-9778
dc.identifier.issn1309-5137
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBM01qUTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13383
dc.description.abstractBilim ve üniversite birbirini tamamlayan kurumlardır. İnsanlığın gelişiminde üretilen bilginin önemi büyüktür. Bilgi üretme yollarından birisi felsefe, birisi bilimdir. Dünyanın modernleşmesi ile birlikte bilim üretmenin mekânı üniversiteler olmuştur. Türkiye Batıdan örnek alarak geleneksel yüksek eğitim kurumlarını dönüştürmeye çalışmıştır. Darülfünun’dan üniversiteye giden süreçte sıkıntılar yaşan-mıştır. Üniversite Batılı anlamda akademik araştırmalar yapılan ve bilgi üreten bir kurum olması gerekirken, beklenen başarıyı gösterememiştir. Bunun için defalarca reform teşebbüsleri yapılmış ama olması gereken seviyeye hâlâ çıkamamıştır. Türkiye’de üniversite kurumunun bilim zihniyeti problemli gelişmiştir. Bunun sebepleri üzerine yapılacak analizler çözüm yollarını da gösterecektir. Bu makale bir toplumun yapısı içinde eğitim kurumu ve dolayısıyla üniversite kurumunun yapısal problemlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır.en_US
dc.description.abstractScience and the university are complementary institutions. In the progress of humankind, the impor-tance of produced knowledge is great. One of the ways of producing knowledge is philosophy and the other one is science. Together with the modernization of the world, the universities have become the places that are produced knowledge. Turkey has tried to transform traditional higher education institutions like the examples in the West. Some problems occurred in the process of transition from Darülfünun to the university. Even though the university is the place that makes academic surveys and produces knowl-edge, it doesn’t show the expected success. Because of this, reform attempts have been done several times but still it hasn’t gone up to the intended level. Science mentality of university institution in Turkey has improved problematically. The analyses that are going to be done for these reasons will also show solu-tions. This article aims to analyze the structural problems of educational institution and accordingly the university institution of society.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.titleBir Sosyal Kurum Olarak Üniversite, Bilim Zihniyeti ve Türkiyeen_US
dc.title.alternativeThe University as a Social Institution, Science Mentality and Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage289en_US
dc.identifier.endpage316en_US
dc.relation.journalGazi Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster