Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEraslan, Levent
dc.contributor.authorÇakıcı, Derya
dc.date.accessioned2021-01-14T18:16:54Z
dc.date.available2021-01-14T18:16:54Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationEraslan L., Çakıcı D. (2011). Eğitim temalı bilimsel dergilerin incelenmesi. Türk Dünyası Araştırmaları, 98(194), 217 - 238.en_US
dc.identifier.issn0255-0644
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJMU5ETXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13384
dc.description.abstractBilimsel dergiler, bilim adamlarının ya da araştırmacıların ortaya koydukları çalışmaları bilimsel kamuoyuna duyurdukları paylaşma, tartışma ve bilgilendirme amaçlı periyodik eserlerdir. Bilimin her alanında akademik dergiler yayınlanmaktadır. Ülkemizde de özellikle son dönemde bilimsel dergi yayımcılığı artan bir ivmeye sahiptir. Bu bağlamda artan dergi yayımcılığının incelenmesi gerekmektedir. Bu araştırmada eğitim temalı bilimsel dergilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Türkiye'de bilimsel dergiciliğin gelişim süreci Osmanlı Devleti, erken cumhuriyet dönemi ve son dönem olmak üzere üç bölümde, ele alınmıştır. Araştırma nitel araştırma tekniklerinden yararlanılarak hazırlanmıştır. Araştırma kapsamına, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri dergisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi ve Milli Eğitim dergisinde 2009 ve 2010 yıllarında yayımlanan toplam 336 makaleden seçilen 173 makale ilgili oldukları alan, araştırma deseni, yazar sayısı, geçerlik ve güvenirlik belirleme türleri, veri toplama araçları ve kullanılan istatistiksel analizler açısından incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractScientific journals are periodic artifacts that purposes sharing, discussing and giving information put forward by scientists or researchers. Academic journals are published all areas of science. Inourcountry, especially in thelast period, the scientific journal publishing has a growing momentum. In this context, growing magazine publishing should be examined. In this study, aimed to evaluation of educational theme of scientific journals. In Turkey, the development process of scientific magazines examined in three sections as the Ottaman Empire and early Republican period and the last period. Research draws on qualitative research techniques. Ankara University Journal of Educational Sciences, Hacettepe University Journal of Education Faculty and Journal of National Education have been included in this study. These journals were examined in terms of research design, number of authors, species of validity and reliability, data collection tools and statistical analysis published in 2009 and 2010 years related with 173 articles totally selected from 336 articles.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleEğitim temalı bilimsel dergilerin incelenmesien_US
dc.title.alternativeReview of scientific journals of education themeen_US
dc.typeotheren_US
dc.identifier.volume98en_US
dc.identifier.issue194en_US
dc.identifier.startpage217en_US
dc.identifier.endpage238en_US
dc.relation.journalTürk Dünyası Araştırmalarıen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster