7-11 Yaş grubu kurumda ve ailesi yanında büyüyen kız ve erkek çocuklarının anne figürü çizimlerinin duygusal gelişim açısından incelenmesi
Citation
Çakmak A., Darıca N. (2012). 7-11 Yaş grubu kurumda ve ailesi yanında büyüyen kız ve erkek çocuklarının anne figürü çizimlerinin duygusal gelişim açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11(41), 147 - 160.Abstract
Bu araştırma 7-11 yaş grubu kurumda ve ailesi yanında büyüyen kız ve erkek çocuklarının “anne figürü” çizimlerinin duygusal gelişim açısından karşılaştırılması amacıyla planlanmıştır. Araştırma 7-11 yaş grubu 200 korunmaya muhtaç çocuk ile ailesi yanında kalan 200 çocuk olmak üzere toplam 400 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada Koppitz’in “Bir Adam Çiz” tekniğinin duygusal gelişim düzeyinin belirlenmesine yönelik kriterleri dikkate alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde “İki Ortalama Arasındaki Farkın Önemlilik Testi” kullanılmıştır. Araştırma sonunda dürtüsellik, yetersizlik-güvensizlik, utangaçlık-çekingenlik davranışı yönünde kurumda ve ailesi yanında büyüyen kız ve erkek çocuklarının anne figürü çizimleri sonucu aldıkları puanlar ile kaygı davranışı yönünde 7-11 yaş kız çocukları ile 10-11 yaş erkek çocuklarının çizimlerinden aldıkları puanlar arası fark önemli bulunmuştur (p<0.05). This research has been planned to compare the &#8220;mother figure&#8221; drawings of 7-11 year-old girls and boys, who grow up in an institution and with his/her family, in terms of emotional development of these children. The research was conducted on a total number of 400 children between the ages , 200 children in need of protection and 200 children living with their families. In the research, Koppitz&#8217;s &#8220;Draw A Man&#8221; technique has been taken into consideration as criteria for determining the level of emotional development. For the analysis of the data, "The Significativeness Test of The Difference Between Two Average" has been used. In the research, the difference between the points taken by mother figure drawings of 7-11-year-old girls and boys, who grow up in an institution and with his/her family, in terms of impulsiveness, the insecurity-feelings of inadequacy, shynesstimidity behavior and the points taken by drawings of 7-11-year-old girls and 10-11-year-old boys in terms of anxiety behavior became significant (p<0.05).