Ritmik Yetenek ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki
Citation
Yıldız H., Yoncalık O. (2019). Ritmik Yetenek ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 1431 - 1447.Abstract
Bu araştırma, 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında Kırıkkale il merkezinde bulunan dört farklı lisede eğitimlerine devam eden 90 (48 kız- 42 erkek) 9. sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin akademik başarılarının belirlenmesinde Matematik, Türk Dili ve Edebiyatı derslerinin notları ve genel not ortalamaları dikkate alınmıştır. Öğrencilerin ritmik yetenekleri Wekiart (1989) ritim beceri gözlem formu (Rhytmic Compentence Analysis Test- RCAT) ile test edilmiştir. Ritmik yetkinlik analizi testi, bireyin ritim yetkinliğini, altta yatan müzik ritmine göre bir hareket görevi gerçekleştirme yeteneğini test ederek değerlendirmek üzere tasarlanmıştır. Öğrencilerin test uygulamaları kamera ile kayıt altına alınmıştır. Hoparlör öğrencilerin metronomu rahatlıkla duyabilecekleri mesafeye konulmuştur. Kaydedilen video görüntülerinin değerlendirilmesinde alan uzmanlarına başvurulmuştur. Halk Oyunları alanında en az 10 yıl tecrübeli ve bu alanda ikinci kademe antrenörlük belgesine sahip iki hakem ile değerlendirmeler yapılmıştır. Hakemlerin birbirlerinden etkilememeleri için farklı günlerde video kayıtları izletilerek değerlendirme formları doldurtulmuştur. Veri analizinde SPSS 18 paket programı kullanılmıştır. Sonuç olarak katılımcıların ritmik yetenek puanları ile akademik başarı not ortalamaları arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki tespit edilememiştir. This research studied in Kırıkkale province in 2018-2019 academic year. This study involving 90 students which they are in 9th grade in their education in four different high schools in (48 females - 42 males). In determining students' academic achievement, Mathematics, Turkish Language and Literature course notes and general notes averages are taken into consideration. Rhythmic abilities of students. In the study we applied Wekiart (1989) rhythm skill observation form (Rhytmic) Compentence Analysis Test (RCAT). Rhythmic competence analysis test, the rhythm competence of the individual, the underlying music test which was designed to evaluate a persons ability to perform a movement task according to the rhythm. Students test applications are recorded with the camera. We put the speaker distance in order to students can easily hear the metronome. We have discussed with experts from related field researchers and two referees which have got at least 10 years of experience and second degree coach certificate in the folklore for evaluating the recorded video images To prevent one referee’s effect to each other video recordings has been watched diffrent times by them. Evaluation forms completed diffrent times. In the data analysis spss 18 package program has been used. As a result, there is no statistically significant relationship was found rhythmic between ability scores and academic achievement grade point averages.
Source
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları DergisiVolume
14Issue
20URI
https://doi.org/10.26466/opus.626271https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnM05UZ3hNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12587/13411