Bilim Ve Sanat Merkezinde Eğitim Alan 6. Ve 7. Sınıf Öğrencileri Ve Velilerinin Akademik Başarı Kavramına İlişkin Metaforları
Citation
Karaburçak S., Taş İ. D. (2019). Bilim Ve Sanat Merkezinde Eğitim Alan 6. Ve 7. Sınıf Öğrencileri Ve Velilerinin Akademik Başarı Kavramına İlişkin Metaforları. Milli Eğitim, 48(222), 83 - 102.Abstract
Bu araştırma, Bilim ve Sanat Merkezinde eğitim alan 6 ve 7. sınıf öğrencileriyle, velilerinin akademik başarı kavramıyla ilgili metaforlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Kırşehir ili Yusuf Demir Bilim ve Sanat Merkezi’nde 60 öğrenci ve 52 veliye kişisel bilgi formu ve metafor formu uygulanmıştır. Uygulanan form Kişisel bilgiler bölümü, metafor bölümü ve görüşler bölümünden oluşturulmuştur. Elde edilen verilerin frekans ve yüzde analizleri yapılmıştır. Ayrıca çeşitli tablo, grafik ve şekillerle sonuçlarla ilgili bilgiler verilmiştir. Araştırma sonuçlarında özel yetenekli öğrencilerle velilerin “akademik başarı” kavramı için ürettikleri metaforlar incelenmiştir. Buna göre 60 özel yetenekli öğrenci toplamda 56 farklı metafor üretmişlerdir. En çok üretilen metaforlar 3’er kez ile “merdiven ve güneş” olmuştur. 52 veli ise 46 farklı metafor üretmiştir. En çok üretilen metaforlar 2’şer kez ile “dağ merdiven, yarış arabası ve dağcı” olmuştur. This research has been conducted with 6th and 7th grade gifted and talented students and their parents at the Science and Art Centre, to examine the metaphors on the concepts of “academic achievement”. For this purpose, personal information form and metaphor form have been applied to 60 students and 52 parents in Kirsehir Yusuf Demir Science and Art Centre. In the survey form, the personal information section, the metaphor section and the opinions section have been located. Frequency and percentage analyses of the obtained data have been performed. In addition, various tables, graphics and figures have been given about the results. In the results of the research, the metaphors that gifted and talented students and parents produced for the concept of “academic achievement” were examined. According to this, 60 gifted and talented students produced 56 different metaphors in total. Most produced metaphors have been “stairs and sun” with 3 times. 52 parents produced 46 different metaphors. Most produced metaphors have been “mountain, ladder, racing car and climber” with 2 times.
Source
Milli EğitimVolume
48Issue
222Collections
- Makale Koleksiyonu [120]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3218]