Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİhtiyaroğlu, Neslin
dc.contributor.authorKöse, Esra Karabağ
dc.date.accessioned2021-01-14T18:17:00Z
dc.date.available2021-01-14T18:17:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationİhtiyaroğlu N., Köse E. K. (2016). Bireysel Eğitim Programlarında Bilişim Desteğinden Faydalanılmasının Öğretmenlerin Tutumları Üzerindeki Etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 483 - 493.en_US
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVd09UazNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13417
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlerin bireyselleştirilmiş eğitim programlarında bilişim teknolojileri kullanımına yönelik tutumları saptanmayı amaçlamaktadır. Araştırma deseni olarak kontrol gruplu ön-test son-test model kullanılmıştır. Ankara ilindeki Etimesgut, Altındağ, Yenimahalle, Keçiören ve Ayaş ilçelerindeki devlet okullarında görev yapan deney grubu 51, kontrol grubu 51 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlerin teknolojik tutumları belirlemek için deney ve kontrol grubuna Ankara ARGE (2016) tarafından geliştirilen Teknolojik Tutum Ölçeği (Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], 2016) ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde parametrik testlerden bağımsız örneklemler için t-testi tekniği ve ilişkili örneklemler için ttesti tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubu Braga/Portekiz'de bireysel eğitim programlarında bilişim desteği eğitimi almadan önce deney grubunun ve kontrol grubunun teknolojik tutum düzeyi yaklaşık olarak aynıyken, eğitim sonrasında deney grubunun teknolojik tutum düzeyinde fark edilir bir artış olmuş fakat eğitim almayan kontrol grubunun teknolojik tutum düzeyi aynı kalmıştır. Araştırmadan elde edilen bu bulgular doğrultusunda teknolojik tutum düzeyi düşük olan öğretmenlere yönelik bireysel eğitim programlarında bilişim desteği eğitimi yaygınlaştırılarak uygulamaya konulması yaralı olabilir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to analyze teachers' views towards taking information technology supports in individualized education programs. Experimental pre-test and posttest model was used as the design of the research. The study was carried out with 51 teachers in the experimental group, 51 teachers in the 51 control group, working in the public schools in Etimesgut, Altındağ, Yenimahalle, Keçiören ve Ayaş, the districts of Ankara. Technological Attitude Scale developed by Ankara ARGE (2016) was applied to experimental and control groups as pre-test and posttest to state the level of teachers' technological attitudes. Independent Samples t-test and Dependent Samples t-test, ones of parametric tests were used in the analysis of data. As the results of the study, whereas the technological attitude levels of experimental and control groups were about the same before experimental group got information technology supports education in individualized education programs in Braga/Portugal, the technological attitude level of experimental group increased in a noticeable way after the education in Braga/ Portugal but the technological attitude of control group remained the same level, not getting the education in Braga/ Portugal. According to findings, it can be useful to put into practice and generalize information technology supports in individualized education programs for the teachers whose technological attitude levels are low.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBireysel Eğitim Programlarında Bilişim Desteğinden Faydalanılmasının Öğretmenlerin Tutumları Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeEFFECT OF TAKING INFORMATION TECHNOLOGY SUPPORTS IN INDIVIDUALIZED EDUCATION PROGRAMS ON TEACHERS' ATTITUDESen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage483en_US
dc.identifier.endpage493en_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster