Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Citation
Öztürk B., Öztürk F. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Etkinlik Kavramına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 2009 – 2018.Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının etkinlik kavramına ilişkin düşüncelerini belirlemektir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu, bir üniversitenin sınıf öğretmenliği lisans programının dördüncü sınıfında öğrenim gören ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilen 15 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmeler daha sonra transkript edilmek amacıyla ses kayıt cihazıyla kaydedilmiştir. Transkriptlerden elde edilen yazılı metinler içerik analizinden yararlanılarak analiz edilmiş ve kodlar çıkarılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, genel olarak etkinlik kavramına ilişkin farklı dersler almış olduklarını ifade eden sınıf öğretmeni adaylarının, etkinlik kavramıyla ilgili görüş ve düşüncelerinin çeşitlilik göstermesinin yanında yetersiz olduğu belirlenmiştir. Bu doğrultuda adaylara lisans programında yer alan özellikle öğretime yönelik derslerde etkinlik içerikli uygulamalı çalışmalara sıklıkla yer verilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. The aim of this research is to determine the thoughts of the prospective elementary teachers about the concept of activity. In the research, case study that one of the qualitative research methods was used. The study group of the research consists of 15 prospective elemenetary teachers selected with convenience sampling and studying in the fourth grade of a university classroom teaching undergraduate program. In order to collect data, semi-structured interview form was used in the research. The interviews were recorded with a voice recorder for later transcription and written texts obtained from transcript were subjected to content analysis and codes were created. As a result of the research in general, although it was stated that the prospective elementary teachers stated that they had studied different courses including the concept of activity, they had various views and thoughts about the concept of activity. In addition, it was determined that the prospective elementary teachers' views and thoughts about the concept of activity are nonproficient. In this regard, it is thought that it is important to include often applied study with activities, especially in teaching courses in the undergraduate program for prospective teachers.
Source
Kastamonu Eğitim DergisiVolume
28Issue
5URI
https://doi.org/10.24106/kefdergi.722439https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNU5EazJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12587/13444