Sınıf öğretmeni adaylarının ses temelli cümle yönteminin yetişkinlere uygulanmasına ilişkin görüşlerinin analizi
Citation
Elkatmış M. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının ses temelli cümle yönteminin yetişkinlere uygulanmasına ilişkin görüşlerinin analizi. Milli Eğitim, 42(197), 114 - 128.Abstract
Bu çalışma yetişkinlere yönelik uygulanmakta olan ses temeli cümle yöntemine (STCY) ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanmasında yapılandırılmamış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma 2010–2011 öğretim yılında Kırıkkale Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı üçüncü sınıf öğrencilerinden, yetişkinlere okuma yazma öğretimini gerçekleştiren 28 katılımcı ile yapılmıştır. Çalışmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Katılımcılar, STCY’nin yetişkinlere okuma- yazma öğretiminde kullanılabilir bir yöntem olduğunu, öğrenme sürecinde sınırlı kolaylıklar sağlamasına karşın pek çokta zorlukları beraberinde getirdiğini, kalıcı öğrenmeyi ve öğrenme hızını pozitif yönde etkilediği şeklinde görüş ortaya koymuşlardır. In this study it’s aimed to determine the classroom teacher candidates’ views about phoneme based sentence method that being implemented to adults. For this purpose, unstructured interview method was used and for analyzing data, content analyses method was used. Research was done in 2010-2011 academic year with third graders in of Primary School Teacher Training Programme in Kırıkkale University. The participants were 28 students who teach reading and writing to adults. The results show that students find phoneme based sentence method useful and they think this method provides limited conveniences in the learning process but brought with many challenges too. Also the students’ views indicate that this method has positive impact on permanent learning and learning speed.