Bilim ve Sanat Merkezlerinin Amacına Uygun İşleyişinin Değerlendirilmesi
Citation
Yumuş A., Toptas V. (2011). Bilim ve Sanat Merkezlerinin Amacına Uygun İşleyişinin Değerlendirilmesi∗. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 80 - 88.Abstract
Bu çalışmada Bilim ve Sanat Merkezlerinin amacına uygun işleyişinin burada görev yapan öğretmenler tarafından nasıl değerlendirildiği araştırılmıştır. Araştırma örneklemini Türkiye de bulunan Bilim ve Sanat Merkezleri’nden 43 tanesi oluşturmaktadır. Araştırma tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir ve 374 araştırma ölçeği üzerinden değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Bilim ve Sanat Merkezleri; öğrencilerin bilişsel-duyuşsal gelişimleri ve yaratıcılık gelişimlerinin gerçekleştirilmesi adına öğretmenler tarafından “katılıyorum” seviyesinde değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri demografik özelliklerine göre farklılık göstermezken yalnız Bilim ve Sanat Merkezi’ndeki hizmet sürelerine göre farklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca nicel olarak yapılan araştırmanın nitel olarak desteklenmesi amacıyla öğretmenlerle yapılan görüşmelerde Bilim ve Sanat Merkezleri’ndeki bazı aksaklıklar ve eksikliklerin düzeltilmesi gerekliliği görüşleri ortaya çıkmıştır. The Evaluation of Functioning of Science and Art Centers in terms of Relevance of Their Purposes. In this study; Science and Art Centers’ functions and operations evaluated according to the teachers who works in these centers. The sample of the study is 43 different Science and Art Centers in Turkey. The research was carried out with survey model and evaluated over 374 research surveys. According to the results; teachers opinions seem on ‘I agree’ level for Science and Art Centers are cognitive-affective on development of students on behalf of the realization of development and creativity. Although teachers\' views make no differences according to demographic characteristics but there are meaningful differences with their working years at Science and Art Centers. Moreover, in order to support to qualitative research, quantitative interviews have been conducted with teachers about their opinions on the Science and Art Centers and it was seen that some defects and deficiencies in Science and Art Centers, needs to be corrected according to the teachers’ opinions.