Lise öğrencilerinin insanların çoğunluğuna güvenmeme nedenleri: Değerler eğitimi bağlamında bir inceleme
Künye
Akbaş O. (2012). Lise öğrencilerinin insanların çoğunluğuna güvenmeme nedenleri: Değerler eğitimi bağlamında bir inceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 591 - 608.Özet
Bu çalışmada lise öğrencilerinin diğer insanlara güvenmeme nedenleri belirlenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada, doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme teknikleri ile veri toplanmıştır. Çalışma grubunun seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunda bulunan 87 öğrenciden açık uçlu soruları içeren formu cevaplamaları istenmiş ve 10 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu soruları içeren form ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan içerik analizine göre öğrencilerin diğer insanlara güvenmeme nedenleri; herkesin kendi çıkarını düşünmesi, insan doğasına güvensizlik, günümüzde insanların değişmesi, hayal kırıklığına uğrama, insanları tanımama, insanların sır saklamaması ve para için her şeyin yapılmasıdır. Bulgular değer eğitimi bağlamında yorumlanmış ve eğitim kurumlarına yönelik öneriler sıralanmıştır. This study aims to determine high school students' reasons for mistrust other people. In this qualitative study, the data were collected through document analysis and semi-structured interviews. The study group was selected by using the purposeful sampling method of criterion sampling. 87 students in the study group were asked to complete open-ended questions and 10 were invited for interviews. The data collection techniques in the study were the open-ended form designed by the researcher and a semi-structured interview form. The content analysis showed that students did not trust other people as everyone thinks about their own self-interest, the human nature was not reliable, people today were different, people might disappoint, it was hard to know people, people did not keep secrets, and money controlled everyone. These findings were discussed in relation to values education and the recommendations were made for educational institutions
Kaynak
Kuram ve Uygulamada Eğitim BilimleriCilt
12Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNd01qTTNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12587/13500
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [126]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3218]