Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkgüngör, Ali Payıdar
dc.contributor.authorDoğan, Erdem
dc.date.accessioned2021-01-14T18:19:15Z
dc.date.available2021-01-14T18:19:15Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationAkgüngör A. P., Doğan E. (2008). Smeed ve Andreassen kaza modellerinin Türkiye uygulaması: Farklı senaryo analizleri. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(4), 821 - 827.en_US
dc.identifier.issn1300-1884
dc.identifier.issn1304-4915
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RJNE5qUTA
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/13519
dc.description.abstractBu çalışmada, 1986-2005 yılları arasındaki nüfus (P), araç (N), kaza (C), yaralı (I) ve ölü sayıları’na (D) ait veriler kullanılarak Türkiye için trafik kaza modelleri geliştirilmiştir. Bu modeller geliştirilirken, yapısal form olarak Smeed ve Andreassen modellerinden yararlanılmakla birlikte Smeed modeli farklı bir bakış açısından ele alınarak geliştirilmiş ve bu modele Smeed Benzeşim Modeli adı verilmiştir. Avrupa Birliğine tam üye olma yolunda olan Türkiye’ nin 2010 yılına kadar olan süreçte kaza, yaralı ve ölü sayıları farklı üç senaryo ile tahmin edilmeye çalışılmıştır. Geliştirilen her iki model yüzdelik hatalar (YH), ortalama mutlak hatalar (OMH) ve ortalama karesel hataların karekökü (OKHK) esas alınarak karşılaştırılmıştır. Türkiye için geliştirilen Andreassen Modeli 1986-2005 yılları arasında Smeed Benzeşim modeline göre genel olarak daha küçük yüzdelik hatalara sahip olmakla birlikte, senaryolara göre ileriye yönelik kaza, yaralı ve ölü sayılarına ait tahminlerde Smeed Benzeşim modelinin daha anlamlı sonuçlar verdiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, accident prediction models for Turkey were developed by using the historical data, between 1986 and 2005, including population (P), the number of vehicles (N), accidents (C), injuries (I), and fatalities (D). In the models development, the structural form of Smeed and Andreassen Models were employed. However, Smeed Model was developed in different point of view so that this model was called as Smeed Similarity Model. The number of accident, injury and fatalities in Turkey which is on the way of a full member of European Union, were tried to estimate under different three scenarios until the year of 2010. Both models were compared in terms of percent difference (PD), mean absolute percent errors (MAPE), and root mean square errors (RMSE). Despite that Andreassen model for the years between 1986 and 2005 had errors lower than Smeed Similarity model, for future estimates latter gave more plausible results with scenarios.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSmeed ve Andreassen kaza modellerinin Türkiye uygulaması: Farklı senaryo analizlerien_US
dc.title.alternativeApplication of Smeed and Andreassen accident models for Turkey: Various scenario analysesen_US
dc.typeotheren_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage821en_US
dc.identifier.endpage827en_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster