Kesin zaman pencereli - eş zamanlı dağıtım toplamalı araç rotalama problemi: matematiksel model
Citation
Çetin S., Gencer C. (2010). Kesin zaman pencereli - eş zamanlı dağıtım toplamalı araç rotalama problemi: matematiksel model. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 25(3), 579 - 585.Abstract
Bu çalışmada, kesin zaman pencereli-eşzamanlı dağıtım toplamalı araç rotalama problemi tanımlanmış ve matematiksel modeli geliştirilmiştir. Genellikle araç rotalama problemlerinde amaç, katedilen mesafenin veya taşıma maliyetinin enazlanmasıdır. Literatür incelendiğinde zaman pencereli araç rotalama problemlerinde de aynı amaç fonksiyonlarının tanımlandığı görülmektedir. Oysa zaman pencereli araç rotalama problemlerinde zaman penceresinden kaynaklanan beklemelerin dikkate alınması gerekmektedir. Çalışmada, tanımlanan yeni problemin matematiksel modelinde, amaç fonksiyonu beklemelerin en küçüklenmesi olarak alınmış; Solomon’un test verileri eşzamanlı dağıtım toplama problemlerine uygun hale getirmek için düzenlenmiş ve GAMS paket programı ile sonuçlar elde edilmiştir. In this study, vehicle routing problems with hard time windows and simultaneous pick up and delivery are determined and mathematical model is developed. Generally the goal of vehicle routing problems is minimization of travelling distance or travelling cost. In the literature it is observed that vehicle routing problems with time windows have also the same goals with vehicle routing problems. However, waiting time resulted from time windows must be considered for vehicle routing problems with time windows. In this study, objective function of the mathematical model of the determined problem is chosen as waiting time minimization. Solomon Benchmark Problems are revised to adapt for the problem structure and results are obtained by using GAMS.
Source
Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi DergisiVolume
25Issue
3Collections
- Makale Koleksiyonu [155]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3218]