Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Citation
Kırındı T., Durmuş G. (2019). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1340 - 1375.Abstract
Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin alan bilgilerinin teknoloji ile entegrasyonu sonucunda özyeterlik inançlarını incelemektir. Yapılan çalışmada hem nitel hem de nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma basit seçkisiz örnekleme yöntemi kapsamında Kırşehir ilinde görev yapmakta olan 75 fen bilimleri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel kısmında TPAB öz-yeterlik ölçeği, nitel kısmında ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS programı, nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizi birlikte kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, teknolojik yeniliklerin derse entegre edilmesi ile öğretmenlerin öz yeterlik inançlarının geliştiği gözlenmiştir. Bununla birlikte öğretim teknolojilerinin cinsiyete bağlı olarak değişmediği, fakat TPAB öz yeterlik inançlarının cinsiyete göre erkekler lehine değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Mezun olunan okul türünün öğretim teknolojileri algılarını etkilediği görülmüştür. Fen bilimleri öğretmenlerinin TPAB konusunda bilgi eksikliklerinin (Örn. teknoloji ile pedagojik alan bilginin entegrasyonunda) olduğu belirlenmiştir. Bu eksikliklerin hizmet içi eğitimler ile giderilebileceği düşünülmektedir. Aynı zamanda birçok öğretmenimizin günümüz teknolojisine uyum sağlamada (internet erişimi, alt yapı ve donanım eksikliği, güncelleme eksiklikleri vb.) zorlandıkları tespit edilmiştir The aim of this study is to investigate the self-efficacy beliefs of science teachers as a result of integration of field knowledge with technology. Both qualitative and quantitative research methods were utilized in the study. The research was carried out with 75 science teachers working in Kırşehir within the scope of simple random sampling method. Technological Pedagogical Field Knowledge (TPFK) self-efficacy scale was used in the quantitative part of the study, while semi-structured interview form was used in the qualitative part. SPSS program was used in the analysis of quantitative data, while descriptive and content analyses were both used in the analysis of qualitative data. As a result of the research, it was observed that teachers' self-efficacy beliefs are developed by integrating technological innovations into the course. At the same time, it was concluded that instructional technologies do not change depending on gender, but TPFK self-efficacy beliefs change in favour of men. It was observed that the type of school graduated affects the perception of instructional technologies. It was determined that science teachers lack knowledge about TPFK (e.g. in the integration of technology and pedagogical field knowledge). It is thought that these deficiencies can be solved by in-service trainings. At the same time, it was found that many teachers had difficulty in adapting to today's technology (internet access, lack of infrastructure and hardware, lack of updates, etc.).
Source
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi DergisiVolume
20Issue
3URI
https://doi.org/10.29299/kefad.2019.20.03.010https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNd09UTTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12587/13589