Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Serkan
dc.date.accessioned2020-06-25T14:46:25Z
dc.date.available2020-06-25T14:46:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationÇelik, S. (2012). Eğitim özel derlemine ait söylem çözümlemeleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 205 - 230.en_US
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU1qQTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1377
dc.description.abstractDerlem destekli söylem çözümleme derlem dilbilimin yöntem ve araçlarını kullan arak belirli söylem türlerinin incelenmesin d e veya çeşitli parametrelerle karşılaştırılmasın da etkili sonuçlar e lde edilmesini sağlamaktadır. Bu çalışma öğretmen aday larının zihinlerindeki ideal eğitim ortamını anlattıkları metinleri içeren bir özel alan (öğrenci) derleminin oluşturulma sürecini, ilgili derlemin sıklık, eş dizim ve bağlam çözümlemelerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Oluşturulan özel alan öğrenci derlemi 700 metin, 5345 paragraf, 250.065 sözcükten oluşmaktadır. Derlem AntConc adlı dizinleyici aracılığıyla incelenmiş ve en sık kullanılan alan ilişkili sözcükler ve frekansları bulunmuştur. Daha sonra s ık kullanılan kavramların eşdizim kullanımlarına bakılmış ve her bir kavramın sağ ve sol bağlam eş dizimleri elde edilmiştir. Son olarak temel kavramların bazıları bağlamda göster (KWIC) formatında incelenmiş ve söylem/metafor çözümlenmesine tabi tutulmuş tur. Derlemin frekans, eş dizim ve bağlam incelemeleri öğretmen eğitimi kapsamında yorumlanmış ve özel alan derlemleri çalışmaları için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe corpus-assisted discourse research includes the compilation of specialised corpora and analyses of word and word -cluster frequency lists, comparative keyword lists and, of course, concordan ces. This article firstly d escribes the construction and analysis p eriods of a s pecial learner corpus in the field of education . Then it focuses on the results of the analyses of corpus via concordancing software. The corpus in the current study compiled with the texts written by prospective teachers attending various departments of faculty of Education in Kirikkale Univeristy. The corpus contains 250.065 tokens (running words) of written texts in the field of education and 700 texts . The outcomes of the ob tained data are assumed to be useful for not only delving into current state -of-art of the teacher education within the given context but also provide insights to the faculty and related stakeholders of the mentioned teacher education context.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEğitim özel derlemine ait söylem çözümlemelerien_US
dc.title.alternativeDiscourse analyses on a special corpus of educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage205en_US
dc.identifier.endpage230en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster